29 December 2011

Percutian PD : Tidak Jadi!!!

Dari pejabat jam 4.45 petang, lebuhraya dah mula banyak kereta tetapi belum jem lagi, sebaik tibanya di selekoh turun ke lebuhraya KL - Seremban kenderaan dah mula merangkak-rangkak.


Dah memasuki Lebuhraya KL - Seremban, subhanallah banyaknya kenderaan. Pergerakan kurang lancar tapi tidaklah berhenti lama sangat.
Dah hampir tiba di PD adik saya maklumkan bahawa appaertment yang disewa tidak mempunyai lif dan bilik yang mereka dapati di tingkat 4. Saya terpaksa membatalkan niat untuk menginap di situ kerana saya tidak berhasrat untuk membebankan kecederaan lutut kanan saya yang saya jaga sebaik mungkin kerana pada 10 Januari 2012 saya mempunyai temujanji dengan Pakar Otopedik dan bimbang kalau pada hari itu saya akan diwarded untuk rawatan intensif atau dicadangkan untuk dibedah. Masyallah tak sanggup lagi. Nanti kena cuti panjang selama 3 bulan...

Saya minta adik saya menemui saya di Marina Resort untuk mengambil makanan yang saya dah beli, selepas menyerahkan makanan tersebut dan menyampaikan salam kepada emak saya bertolak balik ke KL dalam keadaan yang penat.


Saya berhenti untuk solat Asar di Hentian Highway PD tak jauh dari Mambau. Hentian ini sunyi sahaja hanya sebuah gerai sahaja yang dibuka. Suraunya bersih dan tiada pengguna.
Selepas Solat Asar Qasar saya meneruskan perjalanan balik ke KL.


Hari makin gelap dan saya makin bimbang kerana saya kurang cekap memandu di waktu malam kerana kesilauan (estikmatizem) yang sangat tinggi.


Tiba di Bukit Cheras selepas Cheras Baru, hari dah gelap jam lebih kurang pukul 7.45 malam, dah tidak jauh dari rumah saya. Alhamdulillah saya dan kereta saya selamat tiba di rumah. Jauh juga perjalan saya hari ini, saya bertolak dari pejabat jam 4.45 petang menuju ke PD dan memandu balik ke KL, keseluruhan perjalanan adalah 209km, jauh juga.

No comments: