21 July 2014

Kami Dapat KIP Baharu

Pada 18 Julai 2014 yang lalu, Kontraktor yang membangunkan Kuarters Institut Perguruan Desa Perwira Taman Maluri, BPPA KPM dan SK2P JPWPKL telah mengadakan majlis ringkas untuk menerima KIP Desa Perwira ini.

KIP ini mengandungi 80 unit rumah penginapan dengan 10 tingkat. Di samping itu terdapat juga kemudahan lain seperti lif, surau padang permainan bersaiz kecil dan juga padang letak kenderaan.

Saya merakamkan kenangan di rumah tingkat 10. Rumahnya besar dengan 3 buah bilik tidur, 3 tandas, dapur yang siap dengan kabinet dan ruang tamu yang juga besar. Setiap tingkat mempunyai 8 ynit rumah.

6 comments:

Unknown said...

Kuarters ni under wilayah ke kak.. klu keje kat selangor bileh mihon x

Unknown said...

Maaflah Atie, KIP kami ni memang untuk yang bertugas di KL je... itu pun tak cukup, masih ada 400 senarai menunggu.

Anonymous said...

Rohana Md Derus
016-2851962

Salam pn adnee,

sy bertugas di ipg kampus ilmu khas kl. blh x sy mohon kuaters ni?

bagaimana cara utk mohon?

terima kasih atas perhatian pn...

Unknown said...

Pn Rohana, KIP Desa Perwira memangnya untuk Guru2 dan AKP yang bertugas dengan JPWPKL termasuk sekolah2. Bagi staf IPG ada beberapa kuarters tetapi tidak diselenggara dengan baik. Wbp permohonan boleh dibuat di Unit Pentadbiran Am JPWPKL.

Anonymous said...

Mohon pencerahan..kuaters ini ad kekosongn lg x...sbb sy guru bertugas di kuala lumpur..

Unknown said...

Sayangnya KIP ini dah dipenuhi oleh pemohon yang layak. Pemilihan adalah berdasarkan kepada first come first serve. Selain dari KIP ini kita ada beberapa KIP yang lain.

Saya nasihatkan tuan/ puan untuk membuat permohonan memasuki KIP di Unit Pentadbiran Am, Tkt 2 Duta 1. Untuk makluman senarai menunggu memang panjang tetapi selagi tuan/ puan tidak memohon nama tuan/ puan tiada dalam sistem.

Sekian, untuk makluman