25 October 2011

Nak sambung 60 Tahun ke???

Saya dapatkan kedua-dua kartun ni daripada fb sahabat yang menghantarnya kepada saya. Kepada sesiapa yang menciptanya, terima kasih banyak-banyak dan saya mohon untuk berkongsi ketawa. Mula-mula bila PM istiharkan untuk melanjutkan umur persaraan ke 60 tahun, saya gembira juga - dapatlah bertugas lagi 2 tahun - itupun kalau panjang umur. Tapi lepas tengok kartun ini, saya dah mula bimbang - takut kalau-kalau saya panjang umur jadi macam atuk tu pulak???? tak rela saya dijadikan bahan sindiran dan punca kemarahan generasi hijau (anak muda) pada masa itu.

Nampaknya kena fikir masak-masak, atau kena jaga kesihatan dan kecantikan kalau tak dapat macam Kak Nita Serawak kita tu, kurang sikit pun tak pe.. Ini yang buat saya makin semangat nak berdiet. Atuk tua tu.. macam lah dia tu muda, nak cari bunga konon dia tu pun dah macam kayu kering. he.. he..he.. Ya tak ye jugak kan, kalau macam tu pemandangan opis nampak suramlah nanti. Nampaknya kena fikir masak-masak.

No comments: