21 October 2011

HATI-HATI DENGAN TANGAN-TANGAN YANG BERDARAH


Saya mendapatkan artikel ini dari seorang sahabat melalui facebook.

"Jika anda melihat seorang lelaki (terutama India) yang menunggang sebuah motosikal dengan satu tangan yang berdarah mengetuk pada tingkap anda mendesak anda memberhentikan kereta dan kertas tisu asking for membersihkan darah apabila anda adalah memandu sebuah kereta, ingat jangan berhenti kereta itu langsung.

Sekalipun dia merosakkan kereta anda or holds cermin sisi dengan kuat, jangan berhenti kereta itu tetapi memandu directly to balai polis terdekat. Taktik-taktik jenayah begini telah dilaporkan dalam kira-kira 40 kes di Seremban, K. Lumpur, Shah Alam, balai-balai polis P.Jaya and Klang Town (sebenarnya sekitar keseluruhan negara).

Lelaki ini kebanyakannya merupakan samseng-samseng India, They kerja dalam satu kumpulan dan mencabar to commit jenayah ini walau dalam kawasan-kawasan yang sesak di mana tiada sesiapa akan mencabar kepada kereta stop the untuk membantu anda. Tujuan utama taktik kotor ini ialah untuk merompak anda dan/ atau walaupun melakukan perkosaan jika anda ialah pemandu wanita memandu bersendirian.

Sila hantarkan mesej ini bagi orang ramai anda pedulikan".

Dr Jeyashree Srinivasan
Island Hospital

Terima kasih doktor atas ingatan anda ini. Semoga semua rakyat kita selamat sejahtera

No comments: