25 October 2011

Sesat Hari Kedua

Seawal jam 6.30 pagi saya dah keluar untuk ke pejabat di Jabatan Pelajaran Negeri Wilayah Persekutuan. Kali ini saya nak ikut Highway Duke, perjalanan sangat lancar dan sebelum jam 7 pagi saya dah bayar tol RM2. Selepas tol saya ikut kiri sebab tanda arah menunjukkan Jalan Kucing dan Bandaraya, tetapi bila turun je kat jalan tersebut saya dah mula penik sebabnya kereta banyak berderet-deret. Tanda Jalan Kuching dah tak ada yang ada petunjuk Damansara, apa lagi saya ikut simpang pertama di kiri, itulah mulanya saya tersesat. Saya sesat sehingga terjumpa Ibu Pejabat Polis Bukit Aman dan Masjid Negara. Disebabkan jumpa Masjid Negara maka dapatlah saya menuju ke pejabat semula. Nasib baik saya sempat tunjukkan jari saya ke mesin 7.24 pagi, iaitu sebelum masa masuk pejabat.

Hari Khamis, saya akan cuba sekali lagi jalan tersebut, rasanya kali ini insyallah betul.

No comments: