10 October 2012

Tanda Hati Dari Seorang Teman

Pada 28 September 2012 yang lalu merupakan hari akhir bertugas di JPWPKL bagi seorang teman kami. Dia adalah rakan yang sangat akrab kerana sifat ringan tulang dan murah hati yang ada dalam dirinya. Ketiadaanya kini amat dirasai oleh kami terutamanya di sebelah pagi dan tengahari, kerana teman ini sering membekalkan kami dengan sarapan pagi yang enak seperti nasi lemak kerang, kuih kasui dan karipap. Kini yang tinggal di sini hanyalah kenangan bersamanya. Setiap kali memasuki pantry terutamanya di waktu pagi terasa akan kehadirannya dan seakan terdengar gelak tawanya. Rupanya bukan saya sahaja yang terasa kehilangannya rupanya ramai lagi.

Semalam Mas kata "rasa macam lain kalau masuk ke pantry sebab abang Nas tidak ada" dan Cik Pah pula tersebut "susu tak luak lagi" sebabnya Nas suka buat nes dengan susu yang banyak. Kebetulan semalam saya lapar dan Mas tolong buatkan mee maggi telur dan saya teringat yang Nas belum sempat merasa mee maggi telur. Kalau Nas baca nanti buatlah mee maggi sendiri... atau kalau datang ke Jabatan nanti kalau ada rezeki kita buatkan mee maggi untuknya.

Di atas adalah tanda hati dari Nas untuk saya.... Terima kasih banyak Nas

Juga kami semua mengucapkan ribuan terima kasihlah kepada Nas kerana sudi mengambil kami sebagai sahabatnya, kami mendoakan agar Nas bertemu dengan sahabat-sahabat yang baik-baik di sana, walaupun begitu janganlah kami dilupakan.

No comments: