25 October 2012

Kursus: Persembahan Kumpulan Hari Ke2

Lagi beberapa photo persembahan dalam kumpulan yang berjaya dilakukan oleh peserta kursus. They are all brilliant. 

Lumrahlah mula-mula mereka akan rasa malu-malu, maklumlah dah lama tidak ke hadapan pentas, tetapi lama-lama tengok sahaja gaya mereka..... seperti profesional.

Saya rasakan Jabatan perlu mengambilkira akan latihan/ kursus/ seminar/ bengkel untuk semua lapis warganya, kerana melalui medium ini sahaja dapat membentuk warga yang lebih baik terutamanya dalam membentuk sikap. cara berfikir dan cara berkomunikasi.

Pada saya aset utama dalam sesebuah organisasi adalah modal insanya dan ianya tidak terkecuali di peringkat bawahan kerana semua peringkat memainkan peranan masing-masing.

Umpama peribahasa Ingeris No man in Island - maksudnya mana mungkin seseorang dapat hidup dalam persekitaran keseorangan tanpa bantuan orang lain dan tidak ada kejayaan oleh seseorang individu sahaja... betul kan!!!! 

melalui seqmen ini juga kita dapat melihat bakat kepimpinan seseorang, bakat kepimpinan bukan hanya dikurniakan kepada pegawai atasan malahan ianya tersembunyi di dalam diri jika tidak dicungkil keluar maka sukar kita mengetahui kemampuan staf kita... dan itu permulaannya kerugian sesebuah organisasi

Jadi.... pastikan semua warga organisasi kita menghasiri kursus/ seminar/ latihan/ bengkel atau sebagainya sekurang-kurangnya sekali dalam setahun.


No comments: