06 October 2012

Pandangan Saya: Cubaan Mencuri Jasad Rasulallah saw

Bahagian luar makam Rasulallah saw
Sejahteralah Rasulallah berserta dengan ahli keluarga dan sahabat-sahabatnya.

Bagaimana teman-temanku? setelah habis membaca mengenai pengalaman yang dilalui oleh Raja Nurudin Zanki yang telah menjumpai 2 orang yang cuba mencuri jasad Rasulallah saw. Cuba bandingkan pula dengan insiden-insiden yang sedang dihadapi oleh kita semua. Segala apa yang 'mereka' lakukan adalah untuk menghina Islam sekaligus menjatuhkan martabah Rasulallah saw.

Kita memang tidak faham apakah sebabnya membuat bangsa Yahudi sangat-sangat marah dan berdendam kepada Islam. Adakah kemungkinan kemarahan mereka disebabkan oleh anggapan mereka terhadap orang Islam di zaman Nazi German atau sememangnya orang Yahudi merasa malu dan marah kerana Rasul akhir zaman bukan di kalangan mereka.

Semua orang mengetahui bahawa Hitler memang tidak suka kepada orang Yahudi, dan ini bukan 100% disebabkan oleh hasutan orang Islam yang menyebabkan Hitler telah melancarkan penghapusan etnik Yahudi di Jerman, anggapan ini tidak berasas langsung. Kerana jika itulah anggapan mereka, mengapa mereka tidak membalas dendam atau menapa mereka tidak berbuat apa-apa langsung kepada bangsa Jerman yang terang-terang melakukan penghapusan etnik tersebut, mereka sendiri mengetahui bahawa Hitler memang tidak menyukai dengan bangsa Yahudi ekoran daripada isu peribadi dan susur galur keluarganya Hitler.

Atau ada kemungkinankah yahudi sangat tidak menyukai Islam kerana beranggapan bahawa Islam sememangnya agama benar dari Allah yang telah meneggelamkan kedudukan bangsa Yahudi sebelum ini yang menjadi bangsa yang sering dibantu oleh Allah. Kebanyakan nabi lahir dari bangsa ini, tetapi dengan kelahiran 2 nabi akhir selepas Nabi Musa membuatkan mereka kehilangan kuasa dan kedudukan di dunia. Itu sebabnya jika kita kaji yang sebenarnya bangsa Yahudi juga tidak mengesahkan Nabi Isa as sebagai nabi, begitulah juga dengan nabi mulia akhir zaman Nabi Muhammad saw.

Kawan-kawan tentu setuju dengan saya bahawa bahawa Yahudi adalah musuh terbesar dan musuh yang terang bagi Islam seperti mana yang telah disabdakan oleh Allah dalam Al Quran, adakah ayat Allah ini membuatkan Yahudi terus menerus memerangi Islam. Semasa zaman Nabi Alah Musa, bangsa Yahudi adalah bangsa yang teraniaya di bumi Mesir dan bangsa ini juga digelar umat terbaik, malangnya setelah terlalu banyak keingkaran yang dilakukan oleh bangsa Yahudi kepada Allah, gelar tersebut dihapuskan dan kini umat Islam adalah umat terbaik yang akan selalu dilindungi Allah. Melihat kepada bangsa Yahudi, saya teringat kisah Izazil (Iblis) yang juga enggan mengiktiraf Nabi Adam as, sifat ini sama sahaja. Dengan sifat ini, Yahudi tidak disangsikan lagi menyebabkan kerosakan di muka bumi ini di samping kehilangan nyawa manusia yang tidak berdosa.

Walallahualaim.

No comments: