07 January 2012

Mengapa Yahudi menggali di bawah Masjid Al-Aqsa? Part 1

Pagi ini saya cuba untuk menulis, malangnya tiada idea dan ilham yang muncul. Berkali-kali saya cuba untuk memba-yangkan dan mengingati beberapa insiden yang boleh saya jadikan bahan penulisan tetapi tetap tiada apa-apa di akal saya. Akhirnya saya mengambil keputusan untuk bermain online games di facebook dulu.

Tetapi perasaan untuk menulis makin kuat dalam diri saya, kenapa pula hari ini idea sukar datang kepada saya... dan selepas merewang-rewang seperti di atas barulah jari saya lancar menekan key-board komputer. Dalam pada masa itu, untuk mendapatkan idea saya memyusuri beberapa blog rakan-rakan dan antaranya saya terjumpa artikel ini dalam bloh Ohbelog.com. Pada saya artikel ini jarang didedahkan, saya mengambil kesempatan untuk berkongsi dengan rakan-rakan melalui blog saya. Walau bagaimanapun memandangkan artikel ini panjang saya mengambil keputusan untuk menyiarkannya dalam 5 bahagian. Artikel ini akan disiarkan mulai hari ini setiap hari lebih kurang jam 10.00 malam, insyallah.

Namun begitu artikel ini saya olah semula dengan sedikit tambahan yang mana saya ketahui. Kepada rakan-rakan sekiranya anda mempunyai maklumat yang lain sila nyatakan di dalam ruang komen. Terima kasih.

Kepada rakan-rakan saya mengharapkan agar dapat meluangkan sedikit masa untuk membaca dan 'melihat' sendiri bagaimana usaha Yahudi untuk menghapuskan kiblat pertama orang Islam ini. Pada saya walau apa sekalipun alasan Yahudi untuk merobohkan Masjidil Aqsa ini, ianya tidak sepatutnya diteruskan kerana secara realitinya masjid ini masih lagi digunakan oleh jutaan orang Islam di seluruh dunia. Lagi pun masjid ini juga adalah ikon kesatuan dan keutuhan orang Islam terutamanya rakyat Pelastine.

Adakah kawan-kawan tahu bahawa tanah yang terbinanya masjid ini dulunya adalah kepunyaan orang Islam.

Bagi mengaburi mata dunia, Israel mendakwa bahawa mereka mempunyai hak ke atas Masjid ini kerana masjid ini terletak di dalam kawasan negaranya. Mereka juga mendakwa bahawa mereka tidak berhasrat untuk meruntuhkan masjid ini tetapi mereka sedang dalam usaha mencari semula tapak Kuil/ Tempat ibadat Nabi Sulaiman, yang merupakan nabi yang diutuskan untuk mereka. Seperti yang rakan-rakan ketahui Nabi Sulaiman adalah anak kepada Nabi Ayub yang berbangsa Israel. Andainya Nabi Sulaiman masih ada sudah tentu baginda sendiri akan menghalang bangsanya meruntuhkan Masjid Aqsa ini.

Andai kata memang benar Kuil Nabi Sulaiman berada betul-betul di bawah tapak masjid, sekiranya bangsa Israel ini jenis bangsa yang berperikemanusiaan sudah tentu mereka tidak akan menyentuh masjid ini kerana seperti yang saya katakan masjid ini masih lagi digunakan bukan seorang dua tetapi beribu dan ada masanya berjuta. Oleh itu alasan untuk mencari kuil adalah alasan sahaja, sebaliknya niat mereka adalah untuk memusnahkan masjid ini.

Ramai umat Islam yang tidak menyedari akan tindakan kurang ajar yang sedang diusahakan oleh puak-puak Zionis ini. Cuba rakan-rakan lihat sendiri beberapa foto yang menunjukkan dengan jelas tindakan biadap dan rakus mereka yang telah merosakkan banyak bahagian di bawah masjid. Pengalian di bawah Masjid Al-Aqsa yang cukup tragik, cemas, bahaya dan merosakkan asas Masjidil Al-Aqsa secara langsung. Apakah tindakan negara-negara Islam, adakah hanya cukup melihat dan nanti melihat pula keruntuhan masjid ini.

Masalah ini telah menjadi krisis besar yang melibatkan agama yang tidak terhalang dengan sempadan. Oleh itu krisis ini memerlukan perhatian dunia Islam dengan serius. Adakah benar hadith Rasulallah SAW bahawa kini adalah di mana umat Islam yang berjuta-juta ramainya hanya seperti buih di lautan sahaja, kerana jika dibandingkan dengan bangsa Yahudi laknatullah yang lebih kecil kuantitinya tetapi memperlihatkan mereka lebih berkuasa. Kenapa? semua orang tidak dapat menafikan akan usaha dan kuasa networking mereka dengan Amerika Syarikat. Kita pula sepatutnya bersatu untuk menyampaikan suara melarang keras kerja-kerja penggalian yang akan meruntuhkan Masjidil Aqsa tetapi di mana suara itu?.


Jika sebelum ini kita sering membaca melalui portal yang berat sebelah. Kini saksikanlah sendiri akan kerosakan yang teruk akibat kerja pengalian ini. Keretakan berlaku di merata-rata, di tiang besar, lantai dan dinding masjid. Di samping itu pihak Israel secara langsung pernah mengakui secara terbuka niat mereka untuk menghancurkan Masjidil Al-Aqsa dan di tempat yang sama akan membangkitkan semula "Temple of Solomon." iaitu Kuil Sulaiman.

Arkeologi dan ahli kaji sejarah 'tahu' bahawa runtuhan "Kuil Sulaiman" terletak di bawah Masjidil Al-Aqsa. Kita tidak tahu berapa dalam penggalian tersebut untuk sampai ke tapak kuil tersebut, namun kita tidak boleh berdiam diri dan membiarkan sahaja.

Saudara Islam seluruh dunia harus tahu apa yang berlaku dan kesan pengalian ini! Ini satu kebenaran yang mengejutkan.

No comments: