08 November 2011

Makin Melampau

Kini "mereka" menimbulkan pulak isu ibadah korban yang dilakukan oleh orang Islam di sekolah-sekolah selepas isu azan dan pelbagai lagi. Nampaknya "mereka" sahaja menimbulkan pelbagai isu untuk membakar api kemarahan orang Islam. Hairan sungguh saya kerana "mereka" ini masih tak sedar diri "mereka" boleh hidup dalam aman dan damai serta dilayan hampir sama dengan bangsa asal negara ini.

Jom kita ke Negara India dan China sekejap, dan cuba kita lihat adakah kaum-kaum yang menjadi warga negara negara tersebut tetapi bukan berasal dari bangsa asal boleh bersuara lantang dan "menghina" serta "mengata" bangsa asal negara tersebut - tak ada - memang tidak ada, sebabnya negara tersebut tidak memberi "izin" sepenuhnya kepada warga negara yang berjenis kaum. Lain pula dengan negara kita, kerana terlalu 'baik hati' sehinggakan kita yang berasal dari bangsa asal merasa benci dan meluat dengan "mereka-mereka" ini.

Fikirlah sampai bila kita nak hadapi "mereka", tak ada ke cara terbaik kah untuk kita bangsa asal negara ini hidup aman dan damai serta dapat melaksanakan ibadat kita dengan selesa dan selamat.

Entahlah.... mungkin kerana kita terlalu baik dan "mereka" senang-senang boleh pijak kepala kita...... apa nak kata ????????

No comments: