19 November 2012

Air Mata Darah Gaza - Apa Lagi Kita Nak Buat

"Astagfirulallah, Ya Allah ya rabbi ya tuhanku, sesungguhnya hanya Engkau sahaja yang maha mengetahui apa yang akan terjadi di masa hadapan, hanya engkau sahaja yang yang dapat meringankan kesengsaraan sahabat dan saudara-saudara kami di sana, selamatkanlah mereka, tingkatkanlah ketabahan mereka dan kurniakan mereka syahid ya Rabbi"

Saya tak dapat menahan diri saya dari rasa sedih, marah dan benci kepada apa yang berlaku di Gaza sekarang ini. Saya tertanya-tanya mengapakah keadaan semakin runcing, makin berkecamuk, semakin tidak selamat untuk didiami di Gaza. Saya terfikir lagi adakah ini juga tandanya bahawa kiamat makin hampir dengan adanya tandanya akan kekejaman Israel yang semakin ganas dan tidak ada setitik pun keperikemanusiaan dalam diri mereka, agaknya Allah sememangnya telah mencabut semua rasa belas kasihan dalam diri setiap orang Yahudi. Maka terpaksalah penduduk Gaza mengharungi dan bernafas dalam bau darah setiap hari. Tahukah anda bahawa kiamat tidak akan berlaku sebelum Israel dikalahkan atau dimusnahkan/ dijatuhkan. Saya nak tunggu masa itu kalau ada umur.

Masih ada senyum pada wajah kecil ini - moga malaikat
membantu dia supaya tidak rasa sakit.. Ameen
Dalam kegulatan ini apa pula yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin dunia Islam, tak kiralah di mana mereka dan khususnya pemimpin dunia Arab. Cukup kah dengan melihat dan mendengar berita sahaja, kenyang ke mereka makan, lenakah mereka tidur apabila ada sahabat dan saudara kita yang terseksa di sana. Adakah ini juga tandanya kiamat sudah dekat apabila adanya pemimpin Islam yang seperti tidak terasa apa-apa apabila saudara mereka disembelih. Seperti biasa apabila berlakunya kekejaman seperti ini dunia akan mendiamkan diri terutamanya Amerika Syarikat kerana mereka adalah sekutu yang jelas, yang hairannya pemimpin dari dunia Islam pun mendiamkan diri... apa dah jadi ni, adakah mereka juga sekutu Israel?????????

Satu lagi yang saya amat jelas, apabila tercetus sahaja polimik sebegini, maka akan terhamburlah pelbagai kutukan demi kutukan dari pemimpin umat Islam, pemimpin PBB, anggota OIC dan NGO-NGO hak-hak asasi manusia, selepas itu apa lagi???? macam angin menyalak bukit - tak runtuh pun bukit tersebut.

Apa lagi kita yang kecil ini boleh buat? berikanlah panduan dan tanda - atau setidak-tidaknya mungkin kita boleh berjuang melalui doa setiap hari, atau bacaan yasin di semua masjid di negara ini, atau sumbangan wang membantu mereka yang cedera atau bersahabat dengan jin Islam dan minta mereka bantu menyerang Israel - mungkin ada kawan-kawan ketawa dengan cadangan akhir saya kot - tapi apa lagi kita nak buat?????

No comments: