10 November 2012

Ujian Syafawi/ Hafazan Al Quran Asas Masjid Negara 2010/2012

Borang pemarkahan Ujian Syafawi/ Hafazan Al Quran Asas Masjid Negara yang dihadiri oleh saya pada 6 November 2012 yang lalu. Format ujian kali ini adalah 2 kali beberapa keratan ayat syafawi, 2 surah hafazan dan 5 soalan tajwid secara oral. Saya telah siap sedia untuk diuji... tetapi hati tetap berdebar-debar.

Di sinilah kami semua diuji, berhadapan dengan ustaz yang bertanggungjawab menguji ilmu kami. Saat-saat awal memang berdebar tetapi selepas ini dah ok. Dan bacaan mula lancar walaupun ada tersekat sedikit-sedikit.

Melihat sahaja Al Quran yang disediakan di atas meja besar, saya rasa senang hati kerana sudah tentu tulisannya juga besar... jadi mudahlah saya nak baca... maklumlah mata pun dah kurang nampak tambahan pula mata saya yang sakit.

Hanya kami berempat sahaja peserta wanita berbanding teman lelaki seramai 9 orang. Saya sedang menunggu sementara Rashid sedang diuji di dalam. Selepas saya giliran Kak Anita pula... selamat berjaya.

No comments: