04 August 2012

Berbuka Puasa di GCH Melaka

Semasa saya bertugas di Melaka daripada 23 hingga 27 Julai 2012 adalah di awal bulan Ramadan. Saya balik ke Melaka pada 20 Julai 2012 dan keesokan harinya rakyat muslim di Malaysia mula berpuasa. Allahamdulillah saya dapat menyambut puasa (bersahur dan berbuka puasa) bersama ibu tercinta dan adik saya Ain dan anaknya Amir.

Saya check-in ke Grand Continental Hotel di jalan Tun Sri Lanang pada 22 Julai 2012. Ain sempat memasakkan beberapa juadah untuk saya berbuka dan bersahur di hotel.

Pada 25 Julai 2012, hari Rabu bersamaan hari ke 5 puasa saya menjemput emak, Ain dan Amir berbuka puasa di hotel ini. Pakej yang dikenakan agak murah iaitu RM25.00 seorang.

Makanan yang dihidangkan sedap sedap belaka, maklumlah orang puasa semua yang dipandang nampak sedap. Yang paling sedap adalah mee goring....

No comments: