05 August 2013

Rasanya Malam Tadi Lailatul Qadar

Betul ke malam tadi lailatul qadar - ini pandangan saya saja, rasanya macam betul malam tadi adalah lailatul qadar melihat kepada tanda-tandanya. Pagi ini keadaan nampak sangat tenang dan nyaman walaupun begitu saya masih lagi belum berkesempatan melihat keadaan pancaran matahari pagi, adakah ianya nampak seperti berkabus atau pancaran terus dan terik ke bumi.

Apa pun kepada kawan-kawan yang berjaya beriktikaf malam tadi tahniah kerana orang beramal dan berdoa di malam qadar akan dirahmati dan doanya akan diperkenankan oleh Allah.

Jika malam tadi bukan lailatul qadar maka kita masih ada lagi satu malam iaitu pada malam ke29 untuk beramal, kerana amalan lailatul qadar adalah lebih baik dari 1,000 bulan. Kerana saya pun kurang pasti, insyallah saya akan terus mencari malam lailatul qadar pada malam ke29 nanti, masa itu saya sudah berada di kampong insyallah - semoga diperkenankan oleh Allah swt.

No comments: