31 August 2013

Selamat Menyambut Hari Kebangsaan Malaysia ke56


Tahniah saya ucapkan kepada semua rakyat Malaysia yang berbilang kaum kerana berjaya menjaga keharmonian negara ini, walaupun telah dicemarkan oleh beberapa insiden yang menganggu gugat ketenteraman rakyat. Sebagai rakyat kita patut mengucapkan terima kasih kepada Kerajaan dan agensi-agensinya dalam memastikan rakyat dapat hidup dalam aman bahagia.

Secara peribadi saya sangat suka dengan slogan Hari Kebangsaan pada tahun ini, Malaysiaku Berdaulat, Tanah Tumpahnya Darahku. Walaupun secara fizikalnya darah saya tidak tumpah di negara ini semasa di lahirkan (kerana saya dilahirkan di Singapura) tetapi saya masih dapat berbangga menjadi rakyat negara ini. Bagaimana anda adakah anda juga merasakan kebanggaan itu seperti saya. Dan sekiranya tidak suka selam dalam hati dan bacalah sejarah negara untuk mencari puncanya ketidakbanggaan itu. Semoga anda dapat mencarinya......

No comments: