26 August 2013

Kecurian Kenderaan: Kecuaiaan Membawa Padah.

Pada pandangan anda berapa seriuskah anda memandang kes kecurian kereta yang terdapat di negara kita? Mungkin pernah berlaku pada anda atau rakan-rakan anda. Kalau kereta tak dicuri mungkin aksesori pula yang dicuri. Memang rasa bengang kalau kehilangan sesuatu yang kita telah laburkan. Kita yang rugi dan menguntungkan pencuri.

Bukan susah untuk mencuri sebuah kereta. Kereta di Malaysia memang banyak dicuri dan banyak dijual ke Timur Tengah. Ada laporan berita terkini di mana kereta Malaysia yang dicuri telah berada di negara haram Israel. Jadi pembaca perlu sedar kecurian kereta di Malaysia adalah di tahap yang serius. Tak kira kereta murah atau mahal, tetapi tetap menjadi tumpuan sindiket curi kereta.

Alat sekuriti kereta seperti sistem penggera atau pengesan banyak dijual di pasaran. Mungkin anda terfikir, nak beli alat sekuriti kereta tapi mahal? Nak beli alat sekuriti kereta tapi sebab pencuri kereta lagi pandai nak mencuri?

Memang ada produk yang mahal dan terpaksa pengguna membuat bayaran bulanan, tetapi alat sekuriti keluaran Focus Guard berharga 2 kali lebih murah dari pasaran dan tanpa bayaran bulanan. Focus Guard menyediakan produk GPS Pengesan Kenderaan berasaskan Internet secara real-time untuk tujuan pengesanan dan keselamatan pemandu. Tahap sekuriti yang lengkap dengan sistem Alert yang lebih kompleks, malah boleh mengingatkan pemandu sekiranya melebihi halaju, mendengar perbualan pemandu dan SOS button yang ditekan ketika kecemasan. Segala penyelenggaraan pula dikawal oleh base engineer di Singapura 24/7. (rekemen wa sahaja pasal dah terbukti keberkesanannya terhadap kereta tiara wa)

Berhati-hati bila membeli alat keselamatan kereta. Masih ada kereta yang hilang walaupun dipasang alat keselamatan yang berharga hampir RM1600-RM2000 disebabkan tiada sistem pengesan untuk mengesan kedudukan kenderaan. Hanya bergantung kepada sistem melumpuhkan enjin (cut off) dan alarm tidak mencukupi untuk keperluan sekuriti kereta. Status kereta melalui sistem tracking Focus Guard boleh diketahui melalui online, aplikasi Android dan SMS.

P/S : di pasaran kini banyak produk security alarm system dijual, namun harus diingat pilih lah yang terbaik. Kalau ada kunci lock stering dan tombol gear tu.. lock lah jangan tak lock.. kalau tayar kereta lu orang ada solex kunci la guna solex kalau boleh. Jangan putih mata kalau kereta anda tinggal bekas tapak tayar. 

Pesanan ikhlas dari Mat Kacau.

Web Focus Guard: http://www.focusguard.my

No comments: