30 August 2013

17 FAKTOR ULAMA ISLAM MENGKAFIRKAN KAUM SYI'AH

Kitab Yang Sesat
Dulu memangnya saya sendiri tidak memahami akan bahayanya ajaran Syiah, dulu saya ingat bahawa Syiah ini adalah salah satu cabang dalam agama Islam seperti mana mazhab. Rupanya anggapan saya sama sekali tidak benar dan salah belaka. Syiah tidak sepatutnya digolongkan dalam jalur Islam, kerana ajaran meeka sudah jauh menyimpang dari ajaran agama Islam yang suci ini.

Terdapat 17 doktrin dalam kitab yang dianggap suci oleh kaum Syi'ah yang menjadi sebab mengapa syiah adalah kafir:

1.   Dunia dengan seluruh isinya adalah milik para imam Syiah. "Mereka akan memberikan dunia ini kepada siapa yang dikehendaki dan mencabutnya dari siapa yang dikehendaki. (Ushulul Kaafi, hal.259, Al-Kulaini, cet. India).

Doktrin ini sangat bertentangan dengan firman Allah Subhanahu Wa Ta'ala dalam Al-Quran Surah Al-A'raf 7: 128 - "Sesungguhnya bumi adalah milik Allah, Dia mengurniakan kepada siapa yang Dia kehendaki".

Kepercayaan Syiah di atas menunjukkan persamaan kekuasaan para imam Syiah dengan Allah swt dan doktrin ini merupakan aqidah syirik. Nauzubillah

2.   Saidina Ali bin Abi Thalib ra yang dituntut sebagai imam Syiah yang pertama dinyatakan sebagai zat yang pertama dan terakhir, yang lahir dan yang batin sebagaimana termaktub dalam surat Al-Hadid, 57: 3 (Rijalul Kash hal. 138).

Doktrin menunjukkan dengan jelas akan kekafiran Syiah yang berdusta atas nama Khalifah Ali bin Abi Thalib ra. melalui doktrin ini, Syiah meletakkan Ali sebagai Tuhan. Dan hal ini sudah pasti merupakan tipu daya Syiah terhadap kaum muslimin dan kesucian aqidahnya. Ini juga adalah aqidah syirik - nauzubillah.

3.   Para imam Syiah merupakan wajah Allah, mata Allah dan tangan-tangan Allah yang membawa rahmat bagi para hamba Allah. (Ushulul Kaafi, hal. 83).

Syiah menggunakan ahli kerabat Rasulallah saw dan menjadikan mereka iman 12, fitnah ini adalah melampau sama sekali. Hanya umat yang sesat sahaja yang tertipu. Nauzubillah.

4.   Amirul Mukminin Ali bin Abi Thalib yang dituntut oleh Syiah dikatakan menjadi wakil Allah dalam menentukan syurga dan neraka seseorang, memperoleh sesuatu yang tidak diperoleh oleh manusia sebelumnya, mengetahui yang baik dan yang buruk, mengetahui segala sesuatu secara terperinci yang pernah terjadi dahulu maupun yang ghaib. (Ushulul Kaafi, hal. 84).

Nauzullah jelasnya syiah sesat dan kafir.

5.   Keinginan para imam Syiah adalah keinginan Allah juga. (Ushulul Kaafi, hal. 278).

Sesat dan kafir.

6.   Para imam Syiah mengetahui bila datangnya ajal seseorang dan mereka sendiri yang menentukan saat kematian manusia kerana bila imam tidak mengetahui hal-hal semacam itu maka ia tidak berhak menjadi imam. (Ushulul Kaafi, hal. 158).

Nauzubillah himinzalik jelas sesat dan kafir.

7.   Para imam Syiah mengetahui apapun yang tersembunyi dan dapat mengetahui dan menjawab apa saja bila kita bertanya kepada mereka kerana mereka mengetahui hal ghaib sebagaimana yang Allah ketahui (Ushulul Kaafi, hal. 193).

Mereka menyamakan iman Syiah dengan Allah - Nauzubillah himinzalik jelas sesat dan kafir.

8.   Allah itu bersifat bada' yaitu baru mengetahui sesuatu bila sudah terjadi. Akan tetapi para imam Syiah telah mengetahui lebih dahulu hal yang belum terjadi. (Ushulul Kaafi, hal. 40).

Menurut Al-Kulaini (ulama besar ahli hadis Syiah), Bahwa Allah tidak mengetahui bahwa Husein bin Ali akan mati terbunuh. Menurut mereka Tuhan pada mulanya tidak tahu kerana itu Tuhan membuat ketetapan baru sesuai dengan kondisi yang ada. Akan tetapi imam Syiah telah mengetahui apa yang akan terjadi. Oleh sebab itu menurut doktrin Syiah Allah bersifat bada'. (Ushulul Kaafi, hal. 232).

Mereka memang sesat. Antara sifat 20 Allah yang wajib umat Islam ketahui - Allah itu qidam iaitu sedia tidak bersifat baru. Syiah kafir. Nauzubillah.

9.   Para imam Syiah merupakan gudang ilmu Allah dan juga penerjemah ilmu Allah.

Astagfirulallah Syiah kafir. Nauzubillah.

10.  Para imam Syiah bersifat Ma'sum (Bersih dari kesalahan dan tidak pernah lupa apalagi berbuat Dosa). Allah menyuruh manusia untuk mentaati imam Syiah, tidak boleh mengingkarinya dan mereka menjadi hujjah (Argumentasi Kebenaran) Allah atas langit dan bumi. (Ushulul Kaafi, hal. 165).

Rasulallah adalah maksum. Syiah kafir. Nauzubillah.

11.   Para imam Syiah sama dengan Rasulullah shallallaahu alaihi wa sallam.

Yang dimaksud para imam Syiah adalah Ali bin Abi Thalib, Husein bin Ali, Ali bin Husein, Hassan bin Ali dan Muhammad bin Ali (Ushulul Kaafi, hal. 109).

Walaupun semua imam yang dimaksudkan adalah menantu, cucu dan cicit Rasulallah saw, mereka tetap tidak akan sama dengan Rasulallah saw dalam apa sahaja aspek. Syiar kafir lagi menyesatkan. Nauzubillah.

12.   Al-Qur'an yang ada sekarang telah berubah, dikurangi dan ditambah. (Ushulul Kaafi, hal. 670).

Salah satu contoh ayat Al-Qur'an yang dikurangi dari aslinya yaitu ayat Al-Qur'an An-Nisa': 47, menurut versi Syiah berbunyi: "Ya ayyuhalladziina uutul kitaaba aaminuu bimaa nazzalnaa fie ‘Aliyyin nuuran mubiinan".(Fashlul Khitab, hal. 180).

Ayat sebenar dalam Al Quran adalah "Ya ayyuhalladziina uutul kitaaba aaminuu bimaa nazzalnaa musaddiqallimaa maaqumm min qibli annas misa.........."

13.   Menurut Syiah, Al-Qur'an yang dibawa Jibril kepada Nabi Muhammad saw ada 17 ribu ayat, namun yang tersisa sekarang hanya 6660 ayat (Ushulul Kaafi, hal. 671).

Syiah kafir kerana menganggap bahawa Al-Quran boleh berkurangan. Nauzubillah.

14.   Mereka Menyatakan bahwa Saidina Abu Bakar ra, Umar ra, Utsman bin Affan ra, Muawiyah, Aisyah, Hafshah, Hindun, dan Ummul Hakam adalah makhluk yang paling jelek di muka bumi, mereka ini adalah musuh-musuh Allah. Siapa yang tidak memusuhi mereka, maka tidaklah sempurna imannya kepada Allah, Rasul-Nya dan imam-imam Syi'ah. (Haqqul Yaqin, hal. 519 oleh Muhammad Baqir Al-Majlisi)..

Astagfirullah Syiah memang kafir. Rasulallah saw sendiri menyampaikan akan jaminan syurga oleh Allah swt bagi khalifah-khalifah di atas.

15.   Menghalalkan nikah Mut'ah, bahkan menurut doktrin Syiah orang yang melakukan kawin mut'ah 4 kali derajatnya lebih tinggi dari Nabi Muhammad shallallaahu'alaihi wa sallam. (Tafsir Minhajush Shadiqin, hal. 356, oleh Mullah Fathullah Kassani).

Astagfirullah halazim memang Syiah kafir. Rasulallah saw telah menyampaikan kepada umatnya bahawa Allah telah mengharamkan nikah mutaah. Mengapa Syiah memutarbelitkan hukum Allah itu.

16.   Menghalalkan saling tukar-menukar budak perempuan untuk disetubuhi kepada sesama temannya. Kata mereka, imam Ja'far berkata kepada temannya: "Wahai Muhammad, kumpulilah budakku ini sesuka hatimu. Jika engkau sudah tidak suka kembalikan lagi kepadaku."(Al-Istibshar III, hal. 136, oleh Abu Ja'far Muhammad Hasan At-Thusi).

Syiah sangat menakutkan. Adakah semua anak-anak perempuan Syiah diperlakukan seperti pelacur. Memang menakutkan.

17.   Rasulullah dan para sahabat akan dibangkitkan sebelum hari kiamat. Imam Mahdi sebelum hari kiamat akan datang dan dia membongkar kuburan Abu Bakar dan Umar yang ada di dekat kubur Rasulullah saw. Setelah dihidupkan maka kedua orang ini akan disalib. (Haqqul Yaqin, hal. 360, oleh Mullah Muhammad Baqir al-Majlisi).

Astagfirullah halazim Syiah memang kafir dan mereka tidak sepatutnya dikatakan dari cabang agama Islam. Bagaimana mereka boleh terlalu jauh dari ajaran Islam, inikah yang dikatakan belajar tanpa berguru yang shahih, akhirnya iblis dan syaitan menjadi gurunya.

Nauzubillah himinzaliq, Ya Allah Engkau kuatkahlah iman aku dan generasi serta umat Islam dan matikan kami dalam Islam.

No comments: