24 August 2013

Lawatan Ke Yayasan Al-Jenderami

Ini adalah papan tanda Yayasan Al-Jenderami. Saya, emak dan Ain ke sini untuk melihat yayasan ini. Ini adalah kerana emak berhasrat untuk mempelajari ilmu agama. Melalu jiran di Felda Bukit Senggeh (FBS) yang pernah mengaji di sini memaklumkan bahawa yayasan ini sangat bagus dan selesa.

Setelah tiba memang benar bahawa yayasan ini sangat menarik, selesa dan selamat. Premis-premis yang disediakan juga nampak menarik dan selesa. Ini adalah ruang legar yang akan dijadkan ruang makan.

Di hujung tu kelihatan masjid yayasan... masjid yang luas dan selesa dengan dilengkapi oleh alat hawa dingin. Kebanyakan pengajian/ aktiviti akan juga di adakan di sini.

Cantik dan bersih kawasan masjid.

Di sebelah kanan adalah pintu masuk ke hotel yayasan dan di sebelah kiri adalah blok pentadbiran dan bilik kuliah di sebelah bawah, manakala di sebelah atas adalah asrama anak-anak yatim. Pokok-pokok kurma yang ditanam meningatkan saya kepada Kota Madinah Munawarah.

Blok pentadbiran dan Asrama Anak Yatim.

Hotel Yayasan. Hotel ini dibina 2 tingkat dan hanya untuk warga emas wanita sahaja.

Pejabat Urusan

Permandangan dari Blok Pentadbiran menganjur ke pintu masuk yayasan.

Rumah ala home-stay yang disediakan oleh yayasan selain daripada bilik-bilik hotel. Emak boleh menyewa home-stay ini sekiranya emak diterima mengaji jangka panjang. Insyallah.

Hme-stay yang bersih dan menarik. Bilik rumah ini ada yang didiami oleh seorang dan 2 orang warga emas. Emak saya tertarik dengan rumah ini, namun kami mencadangkan supaya emak duduk di hotel dulu untuk menimba pengalaman dengan warga yang lain. 

No comments: