15 October 2013

Selamat Menyambut Aidil Adha 1434 Hijrah/ Masihi 2013


Saya mengucapkan selamat menyambut Aidil Adha atau popular di negara saya mengelarkan hari ini sebagai Hari Raya Korban atau hari Raya Haji kepada emak, adik-adik saya dan semua sanak saudara serta kenalan dan tidak lupa juga kepada muslimin mulimat di seluruh dunia.

Semalam 9 Zulhijjah saudara semuslim kita sama-sama berkumpul di Padang Arafah kerana berwukuf dan hari ini mereka telah dan sedang menuju ke Mina selepas bermabit (bermalam) di Muzalifah. Terkenang-kenang semasa di sana lama dulu dan rindu pada Arafah dan Mina setiap kali tibanya musim haji. Entah bila agaknya saya dapat ke sana lagi... entah ada umur entah tidak, tetapi semasa di sana saya juga mendoakan agar saya dijemput lagi berkali-kali oleh Allah swt untuk melaksanakan ibadat ini.

Akhir kata, maaf zahir dan batin, mohon dihalalkan apa yang dimakan dan diminum.

No comments: