10 October 2013

Gaya Oky Terkini

Dah masuk 6 bulan Oky menjadi keluarga saya, tetapi perasaan takut dia masih menebal. Walaupun Oky tidur tetapi dia tidak tidur dengan lena, kalau ada pergerakan dia cepat-cepat akan buka mata dan kelihatan seperti kebingungan. Bila dia lihat saya yang ada dekat dia, maka dia akan lelapkan mata semula.

Kucing yang pernah saya atau keluarga saya pelihara sebelum ini tidak seperti Oky. Kalau mereka dah tidur kita angkat dan alihkan tempat tidur pun mereka boleh sambung dengan lena. Saya kesian melihatkan Oky - saya terfikir ada kemungkinan Oky pernah mengalami peristewa yang menakutkan dalam diri dia.

Maklumlah Oky ni saya pungut semasa dia berumur 3 bulan, bermakna selama 3 bulan Oky hidup sebagai stray cat. Mungkinkah dia dibuang atau dilahirkan oleh ibunya di gelandangan.

Kini Oky dah besar dan saya rasa dia sedang bunting. Oky kuat tidur dan tempat tidur dia adalah di atas katil saya, di dalam kandang dia (saya letakkan dalam bilik tidur saya) dan di bawah meja kecil juga yang ada dalam bilik saya.

Oky sangat selesa tidur dalam bilik dan dia rasa sangat selamat. Tengoklah beberapa gaya Oky yang seksi, yang manja dan bersahaja.

Oky tidur-tidur ayam

Tidur dengan cuba memeluk bantal guling.



Sedapnya dia tidur. . .  agaknya sedang bermimpi.

Kucing jenis ini memangnya kurang manja tapi Oky suka berada di sekeliling saya.

Tengok muka dia yang garang...

Buat-buat tidur..

No comments: