19 November 2013

Pokok Gharqad Penyelamat Yahudi????

Tembok Ghetto
Rasulullah ﷺ bersabda dalam sebuah hadis sahih yang diriwayatkan oleh Imam Bukhari, Muslim dan al-Tarmizi:

“Tidak akan berlaku qiamat sehinggalah orang-orang Islam akan memerangi Yahudi. Orang-orang Islam akan memerangi (membunuh) Yahudi dan mereka akan bersembunyi di sebalik batu-batu dan pokok. (Ketika itu) Batu dan pokok akan akan bersuara ‘Wahai muslim! wahai hamba Allah! di belakangku ini ada Yahudi, marilah bunuhnya’ Kecuali Pokok Gharqad (diam tidak bersuara), kerana sesungguhnya ia merupakan pokok Yahudi.”

Di saat Dajal dan kaum Yahudi dihambat oleh Nabi Isa dan Imam Mahadi , bertempiaran Yahudi melarikan diri dari Syria kembali ke Israel kerana di Israel mereka telah lama membuat persiapan menanam pokok Gharqad dan membina tembok Ghetto. Kaum Yahudi tiada lagi tempat berlindung. Yahudi akan cuba berselindung di sebalik segala batuan dan pokok untuk menyelamatkan diri. Dengan izin Allah سبحانه وتعالى, pokok dan batu akan memberitahu tentera Islam tentang orang Yahudi yang berlindung di sebalik mereka. Hanya pokok Gharqad akan tetap berdiam diri dan bersekongkol dengan Yahudi serta tidak akan sama sekali memberitahu umat Islam jika orang-orang Yahudi bersembunyi di belakangnya. Lantaran itu kaum Yahudi lari lintang pukang ke Israel bersama Tuhan mereka Dajal yang sudah “ habis” kuasa sihirnya.

Yahudi kembali untuk disembelih beramai-ramai. Janji Allah pasti benar. Dulu kamu sembelih saudara kami umat Palestin. Kini giliran kamu dijadikan korban pedang-pedang tentera Al-Mahdi. Akhirnya bertemu buku dengan ruas. Bani Jawi mencincang Yahudi.

Dari hadis tersebut jugalah Rejim Zionis kini semakin giat merampas Tanah Negara Palestin dan sebahagiannya untuk ditanam dengan pokok Gharqad. Oleh itu, tidak hairanlah, projek menanam pokok ini dilakukan sejak 100 tahun yang lalu dan secara besar-besarannya bermula 1984 hingga sekarang. Yahudi percaya dengan hadis di atas, bahawa pohon gharqad akan melindungi mereka dari dikejar dan serangan pejuang Islam.

Di dalam laman web Jewish National Fund (JNF), terdapat maklumat di mana kerajaan Israel menyediakan satu dana khas untuk penanaman pokok. Dana khas kebangsaan ini bertujuan untuk menghijaukan bumi dan tujuan paling utama adalah mencari tanah untuk puak-puak Yahudi ini tinggal. Laman ini juga menyatakan mereka telah berjaya menanam sebanyak 250 juta pokok dan projek-projek lain. Penanaman pokok Gharqad ini adalah satu dari agenda kempen menghijaukan bumi dan kempen ini berkumandang di seluruh dunia bagi mengaburi agenda mereka menawan negara Palestin.

Pada tahun 2005, Israel telah membina sebuah tembok di daerah yang ternyata jelas bukan wilayahnya.. Tembok dengan ketinggian 8 meter ini, dua kali ganda ketinggian tembok Berlin dan sepanjang 730 km. Ia memisahkan 90,000 populasi Palestin dibahagian Barat dan 42,000 orang dibahagian Timur. Lebih setengah juta orang Islam menerima kesan yang teruk akibat tembok ini. Tembok pemisah yang dibina oleh pengganas Zionis-Israel ini menelan belanja yang sangat besar dan tidak pernah diumumkan kosnya. Kos pembaikan kerosakan sepanjang 1 kilometer sahaja, menelan belanja US$4.7 juta. Namun orang-orang Yahudi ditakdirkan akan menerima nasib seperti yang telah diberitahu oleh Rasulullah. Mungkin inilah tembok batu yang dimaksudkan oleh Rasullullah dalam Hadis tersebut ialah batu tembok pemisah Israel - Palestin ini?

"Mereka tidak akan memerangi kamu dalam keadaan bersatu padu, kecuali dalam kampung-kampung yang terbentang atau di sebalik tembok" ( Surah al-Hasyr : 14)

Umat Islam yang beriman tidak perlu gusar dengan tembok dan pohon Gharqad ini kerana kewujudannya adalah petanda ketibaan saat kemusnahan orang-orang Yahudi. Penghijrahan orang-orang Yahudi dari seluruh pelusuk dunia ke tanah Palestin sangat-sangat dialukan walaupun ia menuntut pengorbanan yang sangat besar. Percaya dan yakinlah dengan janji Allah, saat-saat kemusnahan Yahudi hampir tiba.

Bila waktu pesta penyembelihan mereka tiba, Dajjal dan Yahudi tiada pilihan melainkan melarikan diri dibelakang tembok tersebut. Kemudian mereka akan berserakan mencari pokok Ghardaqah bersembunyi penuh cemas. Sementara Dajjal lari kebandar Lodd dan dikejar oleh Nabi Isa a.s. , Imam Mahadi dan para pahlawan Islam menjalankan operasi “ search & destroy”. Tidak sukar mencari Yahudi. Dimana ada Ghardaqah disitu ada Yahudi. Mudah bukan? Tembok Ghetto pula menghalang Yahudi keluar dari kawasan operasi. Mereka membina tembok kuburan mereka sebenarnya.

No comments: