12 November 2013

Berkongsi Katil

Umur anak-anak Oky 2 minggu dia dah keluarkan anak-anak dia dari dalam kandang. Kesian melihatkan anak-anak kucing yang masih kecil kesejukan di atas lantai. Saya dapat agak Oky tentunya nak bawa anak dia tidur di atas katil di tempat tidur dia dulu. Oky memang berkongsi katil dengan saya, tapi saya bimbang takut saya terhimpit anak dia yang masih kecil lagi.

Nasib baik katil saya besar (king size) jadi memang boleh muat buat kami berempat. Bagi mengelakkan kejadian yang tidak diingini, saya membuat sempadan dengan bantal-bantal. Rasa macam main pondok-pondok pula. Oky dan anak-anak dia macam faham bahawa kawasan mereka hanya di dalam kawasan bantal sahaja. Malam pertama tidur dengan Oky anak beranak saya asyik terkejut dengan suara anak Oky terjerit. Rupanya mak dia sendiri menghimpit mereka. Dan malam-malam selepas itu saya jadi biasa.

Seronoknya Oky dan anak-anak dia telah merampas kawasan saya.

Siap boleh bergurau anak beranak..

Oky ibu yang sangat penyayang dan pembersih sentiasa menjaga anaknya dengan menjilat dan membersihkan anak-anaknya. Kata orang dia akan bersihkan anak dia supaya tidak berbau jadi kucing jantan tidak menjumpai anak kucing untuk dibunuh.
Kucing lebih sayangkan anak dari manusia yang kerap kita dengar membuang/ membunuh anak.. dunia dah terbalik . . . .

No comments: