29 November 2013

Kemalangan Di DUKE Highway

Semalam saya ada tugas di SPA Putrajaya. Selepas selesai tugas di SPA masa dah tengahari dan saya mengajak pemandu Jabatan untuk makan tengahari di Ampang. Sebaik sahaja kami naik Lebuhraya DUKE saya dapati berlaku kesesakan.

Tanpa syak saya jangkakan mungkin kesesakan tidak lama. Apabila saya membuka Waze baru saya tahu rupanya sebuah tanker yang membawa minyak telah terbakar. Sebab itulah sejumlah 6 buah jentera Bomba berulang alik.

Kami terperangkap di lebuhraya ini hampir 1 jam setengah dan tepay jam 3 petang laluan dilepaskan sedikit demi sedikit. Saya dimaklumkan melalui facebook kereta-kereta terawal telah diarah untuk membuat pusing balik. Itulah rupanya kebakaran tanher tersebut.

Bayangkan jika ada seseorang yang terpaksa menghadiri mesyuarat pada jam 2.30 petang... apa nak katakan?????

No comments: