02 July 2013

Kiamat menurut Agama Islam

Sejak akhir-akhir ini rasanya banyak sudah Allah menurunkan tanda-tanda alam ini akan mengalami akhir hayatnya. Kejadian akhir zaman ini yang digelar juga sebagai kiamat telah dijanjikan Allah dengan seksaan yang sangat pedih. Oleh itu sebelum tibanya saat itu Allah akan mematikan para ulama terlebih dahulu. 

Mari kita lihat tanda-tanda akhir menjelang kiamat kerana tanda-tanda kecil semuanya sudah ditunjukkan. Tanda-tanda tersebut adalah seperti berikut:

*   Kemunculan Imam Mahdi
*   Kemunculan Dajjal
*   Turunnya Nabi Isa (AS)
*   Kemunculan Yakjuj dan Makjuj
*   Terbitnya matahari dari Barat ke Timur
*   Pintu pengampunan akan ditutup
*   Dab'bat al-Ard akan keluar dari tanah dan akan menandai muslim yang sebenar
*   Kabut selama 40 Hari akan mematikan semua orang beriman sejati shg mereka tidak perlu mengalami tanda-tanda kiamat lainnya
*   Sebuah kebakaran besar akan menyebabkan kerosakan
*   Pemusnahan/runtuhnya Kabah
*   Tulisan dalam Al-Quran akan lenyap
*   Sangkakala akan ditiup pertama kalinya membuat semua makhluk hidup merasa bimbang dan ketakutan
*   Tiupan sangkakala yang kedua kalinya akan membuat semua makhluk hidup mati dan yang ketiga yang membuat setiap makhluk hidup bangkit kembali

Nabi MUHAMMAD SAW telah bersabda: "Barang siapa yang mengingatkan ini kepada orang lain, akan Ku buatkan tempat di syurga baginya pada hari penghakiman kelak"

Maka kirimlah dan berpesanlah sesutau yang baik kerana kiriman dan pesanan yang terpenting adalah kiriman yang berkaitan dengan ibadah..... maka fikir-fikirkanlah.

Allah berfirman : "jika engkau lebih mengejar duniawi daripada mengejar dekat denganKu maka Aku berikan, tapi Aku akan menjauhkan kalian dari syurgaKu"

Bekunkah itu yang pernah dijanjikan oleh iblis semasa dia dihalau dari syurga... apabila iblis bergabung dengan dajjal yang bermata satu:itu... makin sukarlah manusia untuk melupakan akhirat malahan hidup hanya untuk duniawi sahaja. Kita lihat kepada ibadat solat sahaja... apakah kerugian jika meninggalkannya:

Subuh: Cahaya wajah akan pudar.

Zuhur: Berkat pendapatan akan hilang.

Asar: Kesihatan mulai terganggu.

Maghrib: Pertolongan anak akan jauh di akhirat nanti.

Isya': Kedamaian dalam tidur sukar didapatkan.

:: Sebarkan dgn ikhlas. tiada paksaan dalam agama ::

No comments: