20 June 2013

Sejuknya Tidur Di Bilikku Di FBS

Sejak akhir-akhir ini cuaca dunia dilaporkan semakin panas dan ianya merupakan masalah global. Di Malaysia cuaca panas ini akan terus berlaku sehingga bulan September.

Keadaan panas ini sudah tentu membuatkan ramai orang rasa sangat gelisah. Tetapi apa nak dibuat kerana cuaca ini berlaku bukan sahaja kerana fitrah alam, tetapi juga dilakukan oleh manusia itu sendiri. Jadi bolehlah dikatakan bahawa kemusnahan alam dan dunia ini nanti adalah di tangan manusia. Allah swt telah menjadikan alam dan dunia ini seindah dan sempurna untuk didiami oleh makhluknya, sayang sekali kerana kerakusan dan cita-cita tinggi manusia itu akhirnya manusia sendiri hidup dalam kegelisahan.

Wah panjang lebar pulak saya bercelotehkan. Yang sebenarnya saya nak berkongsi dengan keluarga dan kawan-kawan mengenai alat hawa dingin (AC) baru yang telah dipasang di bilik saya dan bilik adik saya Ainee di kampong... itu je.

Alhamdulillah dengan adanya AC ini maka selesalah sedikit kami tidur malam kerana di waktu malam tidur kami selalu terganggu hingga mengganggu pula aktiviti yang lain seperti memandu pulang ke distinasi. Sebelum ini hanya bilik emak sahaja yang ada AC dan saya antara yang selalu menumpang di biliknya. Kesian juga dengan mak kerana kurang selesa akibat saya berada di biliknya.

Rumah saya di Ampang memang telah dipasang dengan AC sejak lama dulu. Sekali lagi saya mengucap syukur ke hadrat Ilahi kerana memberikan kemudahan dan rezekinya kepada saya dan keluarga. Alhamdulillah ya Allah, terima kasih ya Allah...

No comments: