23 February 2013

Misteri Kaabah Yang Menggegarkan NASA

Manusia pertama yang menjejakkan kakinya di bulan, Neil Amstrong telah membuktikan kepada dunia bahawa Kota Mekah adalah pusat kepada planet Bumi. Dan fakta ini telah diteliti melalui sebuah kajian Ilmiah.

Ketika Neil Amstrong melakukan perjalanan pertama kalinya ke luar angkasa dan mengambil gambar planet Bumi dati kapal angkasanya Apollo 11, dia berkata, “Planet Bumi ternyata tergantung di kawasan yang sangat gelap, siapa yang menggantungnya?.”

Namun para astronot telah menemui bahawa planet Bumi itu mengeluarkan semacam radiasi, dan mereka terus mengumumkannya secara rasmi di Internet, tetapi sayangnya 21 hari kemudian website mengenai perkara tersebut telah hilang/ dipadamkan di mana ianya seolah-olah mempunyai alasan tersembunyi di sebalik penghapusan kandungan website tersebut. Tentu ada sesuatu yang amat tidak disenangi oleh pihak tertentu mengenai kebenaran yang didapati dari pengembaraan ini.

google+earth+ +kaabah,+mekkah Misteri Kaabah Yang Menggegerkan NASA
Pun begitu ada pihak-pihak yang  melakukan penelitian lebih lanjut mengenai kenyataan para astronot tersebut dan ternyata radiasi tersebut berpusat di Kota Mekah, tepatnya berasal dari Kaabah. Yang  mengejutkan adalah radiasi tersebut bersifat infinite (tidak ada pengakhirannya), hal ini terbuktikan bahawa ketika mereka mengambil foto planet Mars, radiasi tersebut masih berterusan ujud/ ada. Para peneliti Muslim mempercayai bahwa radiasi ini memiliki karakteristik dan menghubungkan antara Kaabah (Baitulallah) di planet Bumi dengan Kaabah (Bailtulmakmur) di alam akhirat (syurga).

Jom kita menjelajah secara minda ke kutub utara dan selatan. Di tengah-tengah antara kutub utara dan kutub selatan, ada suatu kawasan yang dinamakan sebagai ‘Zero Magnetism Area’, iaitu kawasan di mana apabila kita menggunakan kompas, jarum kompas tidak akan bergerak sedikit pun kerana daya tarikan yang sama besarnya antara kedua-dua kutub. Di manakah tempat itu? Ramai yang mempercayai bahawa kawasan itu adalah di Kota Mekah.

Itulah sebabnya jika seseorang itu tinggal di Mekah, maka dia akan hidup lebih lama, lebih sihat, dan tidak banyak dipengaruhi oleh banyak kekuatan graviti. Oleh sebab itulah ketika kita mengelilingi Kaabah, maka seakan-akan diri kita sedang charge berulang-ulang oleh suatu kuasa misteri dan ini adalah fakta yang telah dibuktikan secara ilmiah.

Penelitian lainnya mengungkapkan bahawa batu Hajar Aswad merupakan batu tertua di dunia dan juga boleh mengembang di dalam air. Di sebuah muzium di Barat (di mana agaknya?), ada tiga buah potongan batu tersebut (dari Kaabah) dan pihak muzium juga mengatakan bahawa bongkahan batu-batu tersebut bukan berasal dari sistem cerekawala kita. Kesahihan ini belum dapat disahkan lagi... saya juga masih tercari-cari di mana agaknya musium tersebut.. jika ada yang memakluminya bolehlah updatekan artikel ini.

Masih ingatkan anda akan sebuah hadis di mana sabdanya, Rasulullah SAW: "Hajar Aswad itu diturunkan dari syurga, warnanya lebih putih daripada susu, dan dosa-dosa anak cucu Adamlah yang menjadikannya hitam.

P/S Saya tiada maksud yang membawa cerita dongeng, hanya sekadar untuk berkongsi maklumat dan pencetus idea, manalah tahu esok-esok lahirnya para astronot muslim yang boleh menghantarkan foto-foto rahsia alam dan cekrawala kepada dunia sejagat.

No comments: