23 February 2013

Asronot Wanita India Buktikan Kebenaran Cerita Neil Armstrong Tentang Kota Bercahaya

Satu pesanan pendek tersebar mengenai berita kemasukan Islam oleh Sunita Williams, astronot wanita India pertama yang pergi ke bulan pada 2 Julai 2007 lalu. Berita seperti ini bukanlah pertama kali di mana sebelum ini astronot pertama ke bulan yangberasal Amerika Syarikat iaitu Neil Armstrong juga pernah diberitakan memeluk agama Islam sekembalinya dia dari bulan.

Adakah berita ini benar atau sebaliknya? Yang jelas pihak NON MUSLIM sangat tidak menyukai dengan berita ini. Lalu disebarkan pula berita yang disiarkan adalah berita bohong.

Perlu diketahui, Sunita Williams adalah seorang astronot kelahiran Ohio 19 September 1965 dari orang tua berketurunan India-Slovenia. Berkahwin dengan Michael J. William, seorang Polis Federal di Oregon, USA.

Sebagai astronot pertama India, dia memegang rekod perjalanan luar angkasa untuk wanita: berada di luar angkasa terlama (195 hari), dan berjalan di luar angkasa (29 jam, 17 minit).

Dalam perjalanannya ke bulan, Sunita William melihat fenomena yang sangat aneh di mana semasa menuju ke bumi beliau terlihat suatu permandangan aneh. Ketika bahagian bumi lainnya nampak gelap gulita, ada pula sebahagian kecil bumi yang nampak terang benderang seperti bercahaya. Kawasan tempat bercahaya itu adalah MEKAH dan MADINAH seperti di gambar setelit di bawah.



Sunita mengatakan, pemandangan dari atas kelihatan seluruh permukaan bumi diselimuti kegelapan, namun betapa terkejutnya beliau di mana dengan bantuan teleskop, ada dua tempat yang sangat berbeza, iaitu Makkah dan Madinah.

Kedua tempat itu nampak terang dibandingkan dengan tempat-tempat lainnya di bumi. Masya Allah, Laa Quwwata Illa Billaah. Selain itu, fenomena lain yang ditangkapnya adalah semasa gelombang suara dari bumi tidak mampu merentasi luar angkasa, dia ternyata boleh menangkap suara Azan. Apakah ini suatu keanehan, atau merupakan suatu jalan dari Allah untuk menunjukkan kebenaran kepada Astronout ini? Diberitakan setelah peristiwa ini, Sunita Williams memeluk agama Islam.

Puluhan tahun yang lampau, tepatnya tahun 1870, Neil Amstrong pernah mengalami kejadian serupa semasa mendaratkan kakinya di bulan. Diberitakan semasa itu dia mendengar sebuah suara yang kemudiannya dia mengenalinya sebagai SUARA AZAN. Tepatnya semasa Neil diundang ke seminar di Universiti Kaherah, Mesir, untuk menyampaikan syarahannya, semasa itu azan berkumandang menunjukkan masuknya waktu solat, moderator menghentikan persembahannya untuk mendengarkan azan. Dan Neil berseru, “Ini dia suara yang pertama kali aku dengar semasa mendarat di bulan.”

Setelah itu, Neil Amstrong menemui salah seorang profesor di universiti itu mengetahui tentang Islam. Hasilnya tidak lama setelah itu, dia pun menjadi muallaf.

Pemberitaan masuk Islamnya Neil Armstrong dan Sunita William kebelakangan benar-benar menjadi polemik di beberapa masyarakat. Tetapi bagi kita umat muslim, kita tidak perlu seorang Neil Armstrong untuk meyakinkan diri kita bahawa agama Islam adalah benar. Jika kita yakin berada di agama yang lurus, maka yakinlah bahawa kejadian itu benar.

Kita tidak perlu menggunakan nama besar Neil Armstrong untuk membenarkan agama kita. Percayalah, nama MUHAMMAD SAW sudah cukup besar buat kita dan dunia.

Sama ada benar atau tidaknya Sunita William atau Neil Armstrong masuk Islam setelah kembali dari bulan, hamua Allah sahaja yang maha mengetahui, apa yang boleh dilakukan oleh kita hanyalah berharap agar Allah Swt telah memberikan hidayah kepada mereka.

Bagaimanapun juga para missionari (NON MUSLIM) sangat tidak suka dengan berita ini. Padahal jika Allah menghendaki kejadian terdengarnya suara azan di bulan, bukanlah suatu perkara yang mustahil kerana seperti yang Allah firmankan di akhir surah Yasin jika ia mengkehendaki sesuatu itu berlaku maka berlakulah ia. Media Barat selamanya tidak akan pernah memberitakan hal-hal yang dianggap boleh "MENGGONCANGKAN UMATNYA", bukan hanya di AS, tapi juga seluruh dunia.

Sekali lagi sejarah membuktikan bahawa sekalipun Islam dituduh sebagai "agama orang bodoh", "agama kampungan", "agama rendahan", "agama orang miskin", atau apapun tuduhannya, tetapi semakin hari semakin ramai yang memeluk agama suci ini dan rata-rata mereka berasal dari orang-orang cerdas, orang yang tidak sekadar BERAKAL tetapi juga MEMPERGUNAKAN AKALNYA. Subhanallah, walhamdu lillah, wa la ilaha illallah, wallahu akbar.

Walallahualam.... saya cuba mencari berita terkini Sunita tetapi tiada ....

No comments: