07 December 2014

Ziziku Yang Makin Sihat

Ini Zizi, buah hati saya, dia memangnya sangat sihat walaupun umur dia baru 9 bulan. Berat Zizi dah hampir 5kg sekarang ni. Saya suka betul melihat gaya dia berjalan, terhegeh-hegeh kerana perut dia yang besar. Tu tengok perut dia yang putih dan lembut.

Ada kalanya dia tidur terbongkang dan masa tu saya akan cium perut dia. Allah swt jadikan haiwan ini untuk disayangi dan dikasihi, jadi anggota badannya Allah jadikan bersih dan berbau wangi. Mungkin ada yang tak suka kucing warna hitam, tapi saya tak pernah bezakan kucing-kucing saya dengan apa-apa pun, bagi saya mereka semuanya menjadi kesayangan saya.

Comelkan dia, tak senyum dan muka dia penuh dengan suspen melihat saya ambil foto dia. Zizi antara kucing saya yang suka berada di mana saya berada. Kadang-kala penuh bilik saya dengan mereka hingga nak berjalankan susah. Maklumlah 9 ekor kucing yang dah besar.

No comments: