07 September 2013

Make-up Kereta

Ikuti pesanan dari rakan fb Mat Kacau mengenai kereta:

"korang mesti suka kan makeup kereta. dari menambah aksesori seperti lampu led, bodykit, stiker dan macam- macam lagi. kira kalau buat sesuatu yang berbeza memang ia akan menambahkan sesuatu dari segi penampilan kereta korang. tapi kat sini aku nak cerita tentang satu pengalaman yang aku dapat mengenai kegilaan nak bagi kereta cantik dan ganas ni. so nak dijadikan cerita ada membe aku ni memang gile betul buat wiring untuk inspira dia. memang cunla kereta dia. macam-macam lampu yang ada kat kereta dia.

so nak dijadikan cerita suatu hari dia nak pergi buat long distance journey, so dalam perjalanan tu kereta dia tiba-tiba mati. mujur dekat hiway. so terpaksa la kena tow ke pusat servis.apa yang menyedihkan kereta dia ada masalah elektronik or something mengenai wiring yang dah dia buat. memang kereta dah takleh nak gerak langsung. maybe short circuit atau overload kuasa ke. tapi yang pasti pusat servis takleh terima waranty dia sebab wiring dah usik. so hati-hati la kalau nak buat benda berkaitan dengan wiring ni takut silap-silap rosak nanti takleh nak claim waranty kereta korang.

p/s : kalau sesapa yg beli kereta baru dan masih dalam warranty tu beringat kalau make up kereta. pusat servis akan lepas tangan jika satu satu ubah suai itu melanggar syarat syarat yg di tetapkan oleh diorang"

No comments: