16 September 2013

DAP Mahu Melayu Maafkan Komunis dan Bawa Chin Peng Pulang ke Malaysia

DAP menyeru rakyat Malaysia terutamanya orang Melayu untuk memaafkan pemimpin Perti Komunis Malaya, Chin Peng dan membawa Chin Peng balik ke negara ini. Saya rasa DAP tahu bahawa orang Melayu memang lekas terlupa, apa tah lagi orang Melayu memang tidak suka membaca, jadi ramai orang Melayu kini yang tidak tahu secara khusus apa yang Chin Peng dah buat terhadap orang Melayu dan Islam di negara ini. Nak tanya pada nenek moyang, mereka sudah pun meninggal dunia.

Tapi bagi saya, bodohlah orang Melayu jika berlembut hati dan memberi restu supaya DAP membawa masuk Chin Peng. Saya akan rasa sia-sia usaha arwah ayah saya semasa dia menjadi tentera untuk membenteras kegiatan komunis pada masa itu. Jika Kerajaan Malaysia meluluskan Chin Peng tinggal di negara ini, ini bererti Kerajaan Malaysia tidak menghargai usaha tentera-tentera yang pada masa itu maijoritinya adalah orang Melayu. Apa untungnya Chin Peng dibawa ke negara ini?

Mari kita lihat kenyataan di bawah dan fikirlah sebelum nasi menjadi bubur:

1.   DAP menyatakan kerajaan Malaysia harus menerima kepulangan Chin Peng selaku pengasas dan bekas ketua Parti Komunis Malaya. Karpal Singh menyokong sepenuhnya dengan berkata: "sudah tiba masanya kerajaan belas kasihan terhadap seorang warga emas walaupun kumpulan dia banyak membunuh orang Melayu dahulu. Lupakanlah, mari ikut jejak kami. Kami DAP semua sepakat memaafkan Ketua parti komunis ini"

2.   Karpal Singh hasil pilihan Melayu Bukit Gelogor, Penang berkata: "saya percaya bahawa seluruh keturunan Melayu yang terbunuh dalam pemberontakan komunis yang diketuai oleh Chin Peng ini sudah memaafkannya, Chin Peng dan seluruh tentera tentera parti komunis Malaya harus kembali Malaysia dan Chin Peng serta tenteranya harus diberikan I.C untuk mereka menikmati hari hari terakhir mereka di dalam Malaysia"

3.   Wakil rakyat hasil pilihan Melayu Bukit Gelugor, Penang menambah: "Saya tahu hati orang Melayu yang terluka sudah pun sembuh sekarang. Biarlah ianya berlalu, dan sekarang masa untuk orang Melayu menjadi murah hati, bukankah sifat orang Melayu itu pemurah, jadi marilah kita memaafkan Chin Peng serta tenteranya. Kerajaan tidah harus berdegil, ini sepatutnya adalah hak rakyat. Seluruh parti DAP yakni kami rakyat mahukan Chin Peng serta tenterannya pulang ke Malaysia"

4.   Nga Kor Ming, Ahli Parlimen Taiping dan hasil pilihan melayu Taiping sebenarnya adalah anak saudara kepada Chin Peng. Nga Kor Ming yang pernah membaca ayat Quran untuk mendapat sokongan Melayu PAS di Perak, adalah salah satu pemegang saham ataupun pemilik bagi 99 Speed Mart. Dia juga mempunyai saham kongsi bersama di dalam Kopitiam Old Town White Coffee.

5.   Jadi secara asasnya, Nga Kor Ming lah yang menyara ayah saudara nya selalu ketua Komunis Malaya. Ini boleh dikatakan, setiap pembayaran duit anda di 99 Speed Mart dan Old Town White Coffee sebenarnya telah disalurkan ketangan pembunuh orang Melayu, Chin Peng dan Tenteranya yang menetap di Singapura.

6.   Desas desus maklumat risikan mengatakan, DAP sangat kuat mahu Chin Peng dan tenteranya masuk ke Malaysia. Ini kerana mereka mempunyai aset untuk memutar belitkan fakta untuk digunakan sewaktu kempen PRU14 nanti. Dan apabila New Village akan ditayangkan nanti, Chin Peng akan memberi kenyataan bahawa dia dan tenteranya adalah penyelamat Tanah Melayu yang memerdekakan tanah ini.

7.   Nga Kor Ming ahli parlimen dan wakil rakyat hasil pilihan Melayu Taiping sebelum ini pernah mempersoalkan mengapa Tanah Melayu atau Malaysia yang bermajoriti Muslim serta agama Islam sebagai agama Persekutuan dapat membina masjid dengan begitu banyak. DAP mahukan tokong cina perlu sama banyaknya dengan masjid seperti meletakkan setiap tokong baru bersebelahan masjid. Ini barulah kerajaan yang adil kerana orang cina juga membayar cukai.

8.   Dan tidak lupa baru-baru ini kita dikejutkan dengan kenyataan ahli Parlimen DAP Taiping, Perak hasil pilihan Melayu Taiping - Nga Kor Ming. Pemilik Old Town ini berkata mahukan tanah rezab Melayu dibuka seperti diserah sahaja kepada cina untuk mengurus dan memiliki tanah rezab Melayu. Nga Kor Ming selaku salah satu pemilik Old Town White Coffee menambah mengapa Kerajaan Persekutuan tidak mahu lepaskan tanah rezab melayu melalui geran kekal yang sudah dipersetuju oleh kerajaan negeri.

9.   Satu lagi rakan kongsi pemilik Old Town White Coffee iaitu Pengerusi DAP Perak Ngeh Koo Ham berkata Air Kopi secara asalnya tidak memerlukan Halal kerana tuhan tidak pernah berkata demikian dan tuhan tidak pernah meletakkan syarat sehingga susah payah bahawa air Kopi perlukan Halal.

SUMBER Karpal Singh1:
http://www.freemalaysiatoday.com/category/nation/2013/09/05/karpal-supports-chin-peng’s-return/

SUMBER Karpal Singh2:
http://www.freemalaysiatoday.com/category/nation/2013/09/04/let-chin-peng-come-home-says-former-sb-boss/

SUMBER Nga Kor Ming baca ayat Quran untuk memenangi hati orang PAS:
https://www.facebook.com/photo.php?v=317521611712889&set=vb.309394262525624&type=3&theater

SUMBER Nga Kor Ming mahu tanah rizab Melayu diserah kepada cina:
http://www.utusan.com.my/utusan/Politik/20130710/po_02/Kor-Ming-persoal-mengapa-tanah-rizab-Melayu-tidak-diliberalisasikan

SUMBER Nga Kor Ming mahu tokong sama banyak seperti Masjid:
http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2009&dt=1209&pub=Utusan_Malaysia&sec=Politik&pg=po_09.htm

Sumber: fb Boikot Barangan Cina DAP

No comments: