27 January 2011

Ayahanda dan Bondaku Semasa Muda

Ini adalah gambar ayahanda dan bonda saya. Mengikut emak, gambar ini diambil selepas 3 bulan mereka berkahwin. Emak dan ayah yang sebenarnya adalah bersaudara, kedua-dua mereka berasal dari Jasin Melaka, dari kampong yang sama iaitu Kampong Kesang Tua. Sudah ditakdirkan oleh Allah Taalah, mereka bertemu jodoh di Singapura, kerana pada masa itu emak tinggal semasa ibubapanya, datok saya (ayah kepada emak saya) bertugas sebagai polis di Singapura. Manakala ayah saya pula bertugas sebagai tentera British yang berpangkalan di Singapura juga. Datok saya sebelah ayah juga bertugas sebagai seorang polis. Dengan persetujuan kedua-dua keluarga, mereka melangsungkan perkahwinan di Singapura pada tahun 1957.









Yang ini pula adalah gambar emak saya semasa beliau muda remaja.

















Sayang gambar-gambar ini rosak kerana tidak berjaga.

No comments: