28 August 2014

Kereta Pertamaku

Minggu ni Radio Sinar FM mengutarakan tajuk KERETA PERTAMAKU di rancangan bual paginya. Saya teringat akan kereta pertama saya yang diusahakan pembeliannya oleh ayah. Inilah kereta pertama saya yang sangat saya banggakan itu. 

Saya memperoleh kereta ini selepas setahun saya berkerja di dalam perkhidmatan Kerajaan. Kebanyakkannya ayah yang bersusah payah untuk menguruskan pembeliannya dan setelah memperolehinya saya gunakannya. Perposing dengan kereta Mazda 323 yang pada tahun itu juga boleh tahan glamournya.

Dengan kereta inilah saya sering balik kampong bersama dengan sepupu saya Julia (along). Kami masih muda dan bergaya dengan kereta ini. Cuba bayangkan !!! melihat anak muda sekarang saya dapat menyelam rasa seronok dan teruja . . . . itulah kehidupan masa muda yang penuh dengan cabaran dan keseronokan. Namun kita kena bijak dalam mengambil tindakan. Berfikir kena banyak kali sebelum bertindak.

No comments: