11 August 2014

5 Ogos 2014 Yang Merunsingkan

Pada 5 Ogos 2014 yang lalu, saya membawa Si Baby, Adik dan Kiki untuk pemeriksaan Veteriner di Hospital Veterina Cheras. Saya tiba agal lewat, iaitu jam 9 pagi dan masa tu dah ramai pesakit haiwan dengan tuan masing-masing. (Foto emak sedang memujuk Kiki)

Sebaik sahaja saya membawa ketiga-tiga mereka masuk ke ruang menunggu mereka dah mula mengeow mulanya perlahan dan lama-lama menjadi kuat. Kucing-kucing lain juga sedia ada yang sudah mengeow. Rasanya ini yang membuatkan simanja saya tiga ekor tu rasa tidak selesa. Foto di atas Baby lebih selesa duduk di kaki saya.

Selepas ambil nombor, saya ajak emak saya menunggu sahaja di dalam kereta. Mungkin dengan alat hawa dingin yang sejuk membuatkan mereka lebih tenang. Malangnya sehingga jam 12 tengahari nombor saya masih belum dipanggil. Saya terpaksa bercakap dengan petugas untuk memeriksa Baby dan Adik di dalam kereta saya sahaja, kerana kedua mereka perlukan pengesahan untuk membolehkan temujanji untuk operasi OHE (nutered). Alhamdullilah seorang doktor di situ sangat prihatin dengan keadaan ketidak selesaan mereka dan membenarkan seorang petugas memeriksa Baby dan Adik di dalam kenderaan sahaja.

Akhirnya Kiki dapat juga berjumpa dengan perawat kerana selsema dia. Inilah pertama kali kucing-kucing saya buat hal. Apabila mereka meragam saya dan mak yang rasa sangat tidak selesa. Setiap kali mereka mengeow saya rasakan kesakitannya. Kasihan sungguh .... Kiki berkongsi tempat duduk pemandu dengan saya.

No comments: