27 August 2014

Gaya Baby Tidur

Buah hati saya, Si Baby yang sekarang ni saya kerap panggil dia abang kerana dia adalah anak Oky yang sulung. Dengan mempunyai adik 6 ekor dan seekor adik angkat Itam Mike Black (IMB) Baby lebih menunjukkan sifak abangnya terutamanya terhadap adik-adik kandungnya yang 5 ekor itu.

Walaupun begitu dia sangat tahu apabila saya ada, dia akan lebih manja berbanding adik-adiknya. Tengok je gaya dia tidur dah membuat saya jadi sangat sayang pada dia. Bila digosok perutnya dia berpusing-pusing.

Kata perawat di Vet yang saya kunjungi dia bersaiz lebih besar dari usianya yang baru mencecah 10 bulan. Mungkin kerana baka Maine Coon yang masih ada dalam tubuhnya membuatkan Baby dan Adik bersaiz besar dengan berat masing-masing hampir 5kg dan 5.2kg.

Tengoklah muka manja dia. Siapa yang tak sayang kan? Pada semua orang yang memelihara kucing, bagaimana buruk dan hodoh pun kucing kita tapi pada mata kita dia tetap tercantik dan manja... betulkan?

Nenyak betul dia tidur terutamanya masa hujan dan dalam bilik yang berhawa dingin.

Gaya seksi Baby

Tidurlah bermimpikan tikus comel dan mengejarnya sehingga dapat tangkap... dia tak berpengalaman untuk tangkap tikus hidup hanya selalu bermain dengan tetikus je...

No comments: