16 July 2014

Nini

Anak Oky yang saya namakan Nini, dia anak kucing betina berumur 4 bulan. Buah hati saya yang ini adalah kucing yang sangat tidak suka dipegang/ Kalau dipegang Nini akan cuba menyemak muka dengan tangannya yang banyak jari. Suara yang nyaring seakan-akan memberi amaran supaya dia tidak diusik.

Tapi mana mungkin saya tak memegang kucing-kucing saya. Balik je dari opis saya terus memegang salah seekor atau lebih dengan mereka, bercakap dan mencium mereka. Sayangnya saya pada mereka semua. Walaupun mereka tak manja sangat tapi saya tetap sayangkan mereka sangat-sangat.

Nini sangat suka tidur atas katil tetapi dia akan tidur atas bantal dia. Dia tak kisah sama ada bantal tu bersarung atau tidak. 

Wajah Nina ada menyerupai burung hantu, yang membuatkan dia rupa burung hantu disebabkan muka dia yang lebih cerah du atas mata hingga ke dagu.

Bila dia tidur nampak sangat manja dan kasihan. Tapi bila dia bermain nampaj hanas dan bising.

No comments: