24 July 2014

Kiki Demam Selsema

Dah hampir 2 minggu buah hati saya yang ini demam selsema, minggu ni nampaknya lebih teruk kerana setiap kali bersin pasti hidung dia berdarah. Sabtu lepas (19 Julai 2014) saya bawa dia jumpa doktor haiwan di Pandan Indah.

Bukan main mahalnya ubat dia 3 botol RM75.00 dan consultation fee RM25.00. Harap-harap Allah membantu untuk menyembuhkan Kiki. Kami dah berusaha dan kini hanya perlu berdoa sahaja. Sekarang ni dalam 2 jam saya akan basahkan kepala dan badan Kiki supaya panas badannya kurang sedikit. Agaknya dia ni tak suka nak minum itu yang menjadikan badan dia panas atau mungkin sebab dia suka duduk dalam bilik berhawa dingin jadi dia kurang air.

Lepas panaskan badan dia, Kiki masih lagi memanjat katil saya dan masuk ke dalam selimut ... mungkin dia rasa sejuk sebab badan dia dah separuh basah. Walaupun dia demam selera makan dan tabiat bermain masih tak kurang. Namun sikap manja dia bertambah sebab saya selalu dukung dia. Semoga Allah mengasihani kucing-kucing saya dan biarlah mereka semua sihat walafiat. Ameen.

No comments: