30 July 2014

Itam Dah Diterima

 Ini adalah Itam, dia bukan keturunan Oky tetapi saya adopt dia sejak umur dia lebih kurang 3 bulan. Dia berkeliaran dan sukaruntuk cari makan kerana masih kecil. Zalim manusia yang buang dia.

Dah hampir sebulan saya adopt Itam. Selama seminggu lebih saya kurung Itam dalam kandang tetapi di letakkan di tengah-tengah rumah. Ini bertujuan untuk membiasakan kucing-kucing saya yang lain biasakan diri dengan bau Si Itam. 

Pada hari cuti atau Sabtu Ahad, saya lepaskan Itam bergerak dalam rumah dan saya perhatikan penerimaan kucing lain terhadap Itam. 

Alhamdulillah ada perubahan baik hanya Oky sahaja yang masih tidak dapat menerima Itam sebaliknya terlalu defensive mungkin bimbang anak-abaknya akan diapa-apakan oleh Itam. Itam dan Nina elok tidur bersama di atas katil saya.

Semoga mereka boleh hidup aman bersama-sama.

No comments: