19 July 2014

Dari Jendela - SMK Orkid Desa

Foto ni saya ambil dari Tkt 6 Sekolah Menengah Kebangsaan Orkid Desa Cheras. Sekolah baru dengan ciri-ciri baru dan memecah tradisi di mana sekolah ini disediakan 2 blok yang tingginya 7 tingakt dan satu bloh pentadbiran 3 tingkat.

Dah tinggi tentunya lif disediakan untuk para pengguna. Yang menjadi persoalan adakah pengguna dapat menjaga kemudahan awam seperti lif yang sangat mahal penyelenggaraannya dengan baik. Sekoleh ini perlu mengadakan program anti vendelism.

Di hadapan sekolah masih ada pembangunan yang sedang dilakukan antaranya pembinaan kondominium.

4 comments:

SMKOD said...

cantik.. cikgu ke pelajar? no complete profile info..

Unknown said...

Saya pegawai Kerajaan yang pernah bertugas sementara di SMK Okid Desa. Ini Pengetuanya ke En Ahmad Kamil ke? Foto kecil sangat tak jelas. Selamat maju jaya dalam membentuk anak bangsa dan terima kasih cikgu atas usaha gigih tanpa kenal jemu.

Saya teringat pula akan jasa guru-guru saya apabila setiap kali saya ke mana-mana sekolah. Sememangnya jasa guru akan anak murid bawa sehingga ke mati. Tanpa Guru Siapalah Kami.

Unknown said...

Ada kekosongan guru tak di sekolah ni? :)

Unknown said...

Pn Normazlina... saya bertugas di Unit Pentadbiran Am, jika pn nak tahu kekosongan guru di sekolah ini cuba tanyakan Unit Sekolah Menengah, Sektor Pengurusan Sekolah. Cuba call line JPWPKL 62037777 minta disambungkan ke Unit Sekolah Menengah cakap je dengan sapa2. In Sya Allah akan ditolong.