09 July 2012

Siapa Abdelwahab Ben Youcef

Kalau kawan-kawan mendatangani blog saya sebelum ini, kawan-kawan akan terjumpa dengan satu video mengenai seorang pemuda yang handsome yang mengalunkan azan di dalam sebuah gereja di Amerika Syarikat (AS). Saya terjumpa video itu secara tidak sengaja semasa mencari video mengenai malaikat maut. Setelah mendengar azan yang dialaunkan oleh beliau saya mendoakan agar adalah di antara mereka yang hadir di gereja itu dikurniakan oleh Allah hidayah untuk mengkaji dan memeluk agama yang suci ini. Ameen.. 

Namun begitu saya tertanya-tanya siapakah dia Ben Youcef ini?? dan terjumpa laman sesawangnya dan saya pastekan info seperti di bawah ini. Rupanya dia ini banyak juga belakon di dalam siri TV yang popular seperti Law & Order dan lain-lain.

Welcome to the website for actor Ben Youcef.

"I was born in Algiers on The Mediterranean Coast into a family of 7 children. Fighting for attention among my brothers and sisters was probably where my acting career really began. Throughout my life I've been exposed to many cultures. My father was an Algerian diplomat stationed in Saudi Arabia for much of my childhood. I moved to London for University where I studied Business with a minor in Theatre. Before moving to Los Angeles I spent two years modeling for leading magazines and advertisers in NYC.

My objective as an actor is to bring a new understanding of the Middle Eastern culture to the rest of the world. My life integrates the Islamic spirit with modern energy. I still retain an almost naive way of seeing the world that comes from a truthful place of a kid that was me."

- Ben Youcef

Sumber: http://www.benyoucef.com/

No comments: