10 April 2015

Masjidil Haram Dalam Pembinaan

Kali pertama melihat foto-foto ini, saya rasa macam nak menangis, sebabnya saya amat terharu dan sedih melihat Masjidil Haram dah dirombak/ dibuka untuk dibina semula. Walaupun saya tahu, tindakan ini adalah untuk kebaikkan ramai umat Islam, tapi masjid ini dah dirasai semacam rumah saya sendiri. Melihat keadaannya begini saya jadi sayu bukan kepalang.

Tengoklah hanya mataf sahaja yang melindungi Kaabah (baitulallah) yang suci tu. Di sekelilingnya dah diruntuhkan. Alahai !! hatiku yang walang .... Jika ada umur nanti pada bulan Ogos tahun ini, in sya Allah saya akan kembali lagi ke sana. harapan saya pada masa itu keadaannya dah bertambah baik.

Marilah kita sama-sama doakan agar pembinaan ini dapat dipercepatkan dan dengan bantuan Allah Taalah, segala apa yang hendak dicapai oleh Kerajaan Arab saudi menjadi kenyataan dalam membantu berjuta-juta umat Islam mengerjakan ibadah haji mau pun umrah.

Ruang dalam masjid antara masjid berbumbung (dulu) dengan dataran tawaf sebelum Kaabah.

No comments: