31 May 2012

Code Made In Israel Jangan Beli

Sahabat-sahabatku, kalau bercadang untuk berbelanja nanti, jangan pakai ambil sahaja barangannya, tolong luangkan sikit masa untuk membelek-belek barangan tersebut, lihatlah pada kodnya dan ingatkan 3 number awal kod tersebut... mudah sahaja untuk mengingatinya iaitu 7 2 9. Kod 7 2 9 itu membawa makna barangan tersebut dibuat di negara Israel. 


Kalau kita membeli barangan yang dikeluarkan oleh Israel ini macamlah kita juga melabur untuk mengupah Kerajaan Israel untuk membunuh rakyat Palestine yang tidak berdosa itu dengan kejam dan tanpa berhati perut.

Sebagai bukti kekejaman Israel, silalah lihat foto sebelah. Walaupun foto di sebelah ini telah lama disiarkan di mana-mana media elektronik, cetak dan TV di seluruh dunia, tetapi saya rasa saya perlu memaparkannya di sini supaya, sahabat-sahabat mengetahui dan mengenali apa yang sedang berlaku di negara Palestine. 


Saya bukan bercerita tentang agama, tetapi lebih kepada tentang kemanusiaan. Zalim..... sangat zalim..... terlalu zalim..... itulah manusia yang berbangsa Israel. 


Terlebih dahulu saya minta maaf kepada rakyat Israel yang tidak berhati hitam (black heart) dan kejam seperti kebanyakan mereka, kerana saya sedar bahawa tidak semua orang dalam sesuatu bangsa itu berhati kejam dan keras. Bukankah bangsa Isreal adalah bangsa nabi-nabi Allah seperti Musa as, Sulaiman as, Daud as dan ramai lagi. 

No comments: