29 May 2012

Jamuan Sambut Cuti Sekolah Mei/ Jun 2012

Pada 24hb Mei 2012 yang lalu adalah kelas terakhir bagi kami Kelas Mengaji Asas Al Quran Tahun 2 di Masjid Negara. Seperti kebiasaan kami, apabila menyambut cuti sekolah atau meraikan rakan-rakan menunaikan umrah/ haji, kami akan mengadakan makan-makan beramai-ramai sama ada di dalam kelas atau di restoran-restoran yang dipilih, jika kami lakukan di asjid Negara biasanya kami akan menjemput beberapa orang ustaz, pengawal dan sahabat-sahabat dari kelas yang berhampiran untuk sama-sama menikmati jamuan. 


Selepas habis mengaji lebih kurang jam 10.00 malam, kami sibuk menyusun meja dan kerusi untuk memulakan jamuan. Ustaz Ramli sudah pun membacakan doa menutup kelas dan membacakan doa untuk jamuan dan doa makan dengan diaminkan oleh kami ramai-ramai. Kali ini kami menempah juadah dari seseorang yang pandai memasang mee kari. Memang sedap mee kari dia.. yummy.. Foto atas kelihatan Siti Fatimah dengan telefonnya.... apa cerita agaknya.....


Tu dia pulut kuning dan rendang... sedap sehinggakan saya terlupa yang athma saya masih belum baik betul lagi .... tapi disebabkan oleh saya memang suka akan makanan ini, jadi saya rasalah sikit supaya jangan kempunan kata orang Melayu. Alhamdulillah selepas makan.. tak jadi apa pun. Sebelah adalah Kek Hari Jadi untuk Zura.... Selamat Menyambut Hari Lahir Zura, semoga dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki.



Saya macam biasa dengan gaya tersendiri... peace no war

Peace yo....

Bersama dengan akan sekelas Syahwati. Insyallah nanti kita jumpa lagi pada 12 Jun 2012.

Jamaliah dan Jauhariah, rakan sekelas saya, dalam kelas mereka berdua  duduk di belakang saya.

Sahabat-sahabat kelas sibuk menikmati juadah..





Jemputan dari kelas sebelah... sila.. sila jangan malu-malu

Dah kenyang... apa nak buat kan... baliklah

Anita tak makan ke!!!! atau dah kenyang melihat kawan-kawan lain makan

No comments: