28 April 2012

Ada Komplok Menjejak Imam Mahdi?

Ade ke kewan pernah mendengar komplok yang dilancarkan oleh Barat untuk menjejaki Iman Mahdi. saya ada membaca beberapa artikel, tetapi saya rasa bimbang untuk meminjamnya dan mempublishkan di blog saya ini. Hanya pandangan sahaja yang boleh saya sampaikan. Saya tak pernah bimbang dengan komplok mereka kerana Allah berkali-kali berjanji bahawa Islam akan selamat sehingga ke akhir zaman, apa yang utama adalah terletak pada diri kita sendiri sama ada ingin mengikut jalan yang dah terengani oleh syiah Islan atau sebaliknya.

Peralatan/ perisian komputer yang digunakan oleh mereka untuk menjejaki Imam Mahdi ini memang canggih, hanya dengan sekeping gambar mereka boleh menentukannya. Jadi tidak hairanlah sekiranya peralatan dan perisian yang kita gunakan sekarang ini mungkin sebabagi alat untuk mengumpulkan seberapa banyak gambar yang boleh digunakan untuk tujuan pengecaman dan pencarian mereka. Cuba tanya kepada diri kita siapa yang mencipta Yahoo, Facebook dan pelbagai lagi... jawapannya adalah dari bangsa yahudi. Dunia tanpa sempadan... maklumat di hujung jari... memang diimplimentasikan oleh mereka dengan memasuki rumah kita dan 'mencuri' serta 'meminjam' data tanpa kita sedari. Malangnya kita tiada cerdik pandai dalam bidang ini yang telah lama mereka kuasai.

Kita juga tidak boleh hidup tanpa teknologi ini, hanya pesanan saya hati-hatilah jangan terlalusebarkan maklumat penting dalam internet.

No comments: