18 November 2014

Pemberian Untuk 'Anak' Baru Hairani

'Anak' baru Hairani bersama dengan salah seorang anak Ani yang bernama Adib, macam mereka berdua dah jadi kawan baik. Pada hal Ani baru je bawa balik anak kucing yang berada dalam keadaan sangat daif ketika ianya dijumpai. Walaupun baru diambil jelas terbayang kecomelan anak kucing tersebut nanti.

Saya sangat percaya dia akan menjadi seekor kucing yang comel nanti. Memandangkan ani tak pernah memelihara kucing di KL, dan mungkin barang persediaan untuk sibulus yang belum tersedia, saya bagikan beberapa keperluan yang perlu seperti susu khas untuk kucing, botol susu dan pengaut poo dan pee.

Baki susu kucing yang dibuat dari susu kambing tetapi diformulasikan khusus untuk anak kucing, susu ini saya beli untuk anak-anak kucing saya dan ibunya Oky, sekarang ni anak-anak saya tu dah besar jadi saya berikan kepada Hairani dengan botol susu dan putingnya. Mana tahu jika 'anak'nya memerlukannya nanti.

Ini adalah skop untuk buang poo dan pee sibulus ani. Saya ada banyak di rumah dan sekarang ni saya gunakan skop yang besar kerana poo dan pee mereka dan besar serta banyak, maklumlah mereka dan besar dan ramai pulak tu...

Semoga ani dan keluarga dimurahkan rezeki oleh Allah swt kerana setiap haiwan seperti kucing Allah swt akan menurunkan rezeki bersama mereka.

No comments: