26 November 2014

Indahnya Tanah Airku

Tanah airku yang indah, tanah airku yang dulunya hampir keseluruhannya milik moyangku dan kini mungkin tinggal sedikit setelah berkongsi dengan rakan-rakan sewarga negara yang berlainan bangsa dan kaum. namun apa yang dah terjadi maka terpaksa biarkan ianya terjadi.

Yang lagi yang tinggal kini perlu dipelihara supaya generasi kami yang tinggal dapat hidup dengan aman dan damai, tidak merempat di bumi sendiri. Ramai yang ramai megah dengan pembangunan yang sedang dialami negara ini, tapi bagi saya mungkin ada rasa terkilan !!!! 

Yang indah dan yang damai di hati dan di mata ini mungkinkah akan juga menjadi mangsa kerakusan??? Masa akan tentukan apabila sedikit demi sedikit tanah ini digondol dan diperkosai dengan kesedaran anak bangsanya yang rakuskan kemewahan sementara dunia ini.

Sebelum ianya menjadi parah dan bernanah, menjadi tanggungjawab kita untuk sama-sama memeliharanya. Yang pasti kita sudah tiada tempat untuk bertapak nanti kerana inilah tanah moyang yang kita warisi.. kerana inilah Tanah Melayu.

No comments: