25 November 2014

Geram Tapi Tak Sampai Hati

Tengoklah kelakuan kucing-kucing saya. pasir warna yang saya beli adalah untuk ditaburkan di atas pasir pokok kaktus dikerjakannya. Saya bungkus elok pasir tersebut dan simpan sementara di bawah kerusi, kononnya untuk disembunyikan dari budak-budak nakal 9 ekor tu.

Saya solat sebentar dan selepas solat saya terkejut dengan apa yang saya saksikan. Allahuakbar .... pasir warna tersebut sudah ditaburkan di atas lantai dan hamparan dapur. Penuh lantai dengan butiran-butiran warna. Geram betul dibuatnya, tapi tak sampai hati pulak nak marah apatah lagi pukul. Tengok sajalah gelagat Kiki yang duduk termenung memerhatikan plastik pembungkus pasir warna yang hampir kosong dikerjakannya. Entah apa yang difikirkannya ......

Manakala abangnya Si Adik memerhatikan apa yang dilakukan oleh adiknya dari atas kabinet dapur. Dia tak tahu yang mummy dia tengah marah... tapi kerana sayang terpaksa biarkan dan perlahan-lahan saya kemaskan semula.

No comments: