30 November 2014

Adik Diserang Selsema

Adik memangnya suka duduk di tepi tingkap tak kira paas ke hujan. Kadang-kadang malam pun dia duduk di situ. Selalunya dia macam tunggu saya balik kerana setiap kali selepas memarkirkan kereta saya akan nampak Adik di tempat tu.

Macam ni la dia... terlena agak lama dan tiba-tiba saya perasan dia bersin. Ingatkan dia bersin sebab abuk tapi bersin Adik makin kerap. Saya agakkan mungkin disebabkan oleh sejuk angin malam yang buatkan paru-paru Adik lembab dan menyebabkan dia bersih. Saya bagi dia ubat selsema, tapi amat sukar untuk beri Adik makan ubat macam nak bergaduh saya dibuatnya.

Setiap kali makan ubat Adik akan terlena di tepi tingkap kegemaran dia. Tingkap tu dan macam kecil sebab badan Adik yang dah makin besar. Tengok dia terlena macam tak sedarkan diri walaupun saya cium dia berkali-kali membuatkan saya kasihan pada dia. Semoga Allah swt sembuhkan Adik dan hilangkan selsema ini jauh-jauh.

No comments: