19 May 2014

Sepetang Bersama KSU dan KPPM

Hari Guru tahun ini memperlihatkan kehebatan dan kometmen Jabatan Pendidikan Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur menjadi tuan ruamh bagi perayaan yang bertaraf Kebangsaan. 

Kali ini saya dilantik untuk menjadi Jawatankuasa kepada JK Kecil Pengangkutan di bawah Jawatankuasa Induk dan Jawatankuasa bagi pementasan dan logistik bagi acara Sepetang bersama KSU dan KPPM. Nasib saya sangat baik apabila Cif Sazali, Ketua Kerani di Unit Pentadbiran Am melaksanakan hampir 100% di dalam JK Pengangkutan, jika tidak teruk lah saya.

KSU KPM sedang menyampaikan ucapannya semasa majlis iaitu pada 15 Mei sebelah petang. Walaupun jemputan tidak ramai, iaitu lebih kurang 300 orang tetapi, konsep santai memberi manfaat kepada sesiapa yang pandai mengambil peluang ini untuk memperluaskan networking.

Tapi sayangnya tak ramai yang sedia untuk memperluaskan networking masing-masing kerana kegemaran duduk bersama kelompok sendiri. Mungkin ianya disebabkan rasa lebih selamat dan selesa.

Sepanjang program, kami dihiburkan oleh pancaragam dari Sekolah Menengah Pendidikan Khas Setapak (sekolah bagi cacat penglihatan). Dalam kekurangan Allah mengurniakan mereka kelebihan yang tidak ada pada insan lain. Di sinilah konsep adil/ Anak-anak ini seakan pasrah dengan takdir tetapi tidak pasrah dalam mengemudikan kehidupan mereka.

Alhamdulillah negara ini sedar dan mengorak langkah untuk membela nasib mereka yang kurang bernasib baik, sampai bila mereka dipandang sebagai kurang bernasib baik. Pada saya mereka sangat bernasib baik sebab tidak terlibat dengan dosa mata. Dunia ini apalah sangat !!!!

Manakala di atas ni, lukisan seorang murid sekolah rendah. Macam saya katakan bukan mudah untuk meluki, jika saya tak tahu apa yang terhasuls, Ada beberapa foto dan video yang saya nak kongsikan kemudian.

Akhirnya saya nak ucapkan selamat hari guru kepada semua guru-guru saya.

No comments: