08 March 2011

Ceramah Mauludul Rasul di HATTM

Pada 23 Februari 2011 yang lalu, sempena menyambut Maulidul Rasul HATTM telah menjemput penceramah yang popular iaitu Al Uztaz Dr Haji Zahazan Mohamad untuk menyampaikan ceramah mengenai keperibadian dan kelahiran junjungan besar kecintaan kita Nabi Muhamad SAW. Ini pertama kali saya melihat Ustaz itupun dari jauh. Setiap pagi kita biasa mendengar suara Ustaz dari corong Radio IKIM dalam Ruangan Tafsir Al Quran. Sayangnya pada malam itu suasana agak riuh dan bising ditambah dengan bunyi hujan. Sayang ..... sekali ceramah yang baik tidak dapat didengari dengan sempurna oleh saya.

Walaupun begitu dari kejauhan masih lagi saya dapat menangkap kisah yang ustaz ceritakan terutamanya kisah Rasullulah dengan pengemis buta seperti yang saya postkan 2 minggu yang lepas. Sebelum solat isyak saya sempat bergambar dengan sahabat karib saya Lt Kol Hajah Noor Sabrina yang turut hadir.

Semoga Allah melimpahi rahmatnya kepada kami semua yang hadir pada majlis tersebut dan kuatkan kasih dan cinta kami kepada Rasulullah SAW. Amin.

No comments: