01 June 2015

Indahnya Bumi Ciptaan Allah Taalah

Saya tak ingat bila agaknya kali terakhir saya ke pantai, menjejakkan kali di atas pasir halus yang putih kekuningan. Tahun ni ada 2 kali saya berkursus di tepi pantai, iaitu di Avilion PD dan Mahkota Heotel Melaka, tetapi kaki saya tak dapat memijak pasir halus dengan air laut yang masin.

Indah betul ciptaan Allah saw ini. Syukur ke hadrat Illahi kerana saya masih lagi mampu untuk menikmati keindahannya. Masih mampu menghirup udara pantai yang berat dan menghidu bau garam laut yang kelak.

Syukur juga kerana Allah saw memberikan saya peluang untuk berkenalan dengan ramai lagi hamba-hambanya yang sama-sama diberi peluang untuk berada di bumi ini.

Maha suci Allah yang menjadikan segala apa yang ada di bumi dan di langit apa tah lagi yang ada di seluruh cakrawala yang tak akan terjangkau oleh akal. Syukur pada mu ya Allah kerana memberikan nikmat ini kepada aku.

No comments: